تاریخ انتشار :جمعه ۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۴
رئیس شبکه بهداشت و درمان دلگان با بیان اینکه 8 داروخانه خصوصی و دولتی در این شهرستان وجود دارد گفت: در دلگان به دلیل کمبود ناظر فنی داروخانه شبانه روزی وجود ندارد.
8 داروخانه خصوصی و دولتی در دلگان وجود دارد/شهرستانی فاقد داروخانه شبانه روزی
به گزارش عصرهامون به نقل از دلگان پرس،پنجم شهریور ماه در تقویم کشورمان روز دارو سازی و بزرگداشت محمد زکریای رازی دانشمند کشورمان است. به همین مناسبت این پایگاه خبری گفتگویی را با رئیس شبکه بهداشت دلگان در خصوص داروخانه ها و دارو سازی انجام داده است که در ادامه گزارش آن را می خوانید:
یاور شریف زاده رئیس شبکه بهداشت و درمان دلگان با گرامی داشت روز داروسازی اظهار کرد: در این شهرستان 8 داروخانه فعال وجود دارد که 4 داروخانه آن خصوصی و 4 تا از آنها داروخانه دولتی می باشند.
وی با اشاره به اینکه داروخانه های دولتی در مراکز بهداشتی هودیان، مند، اسفند جلگه و چاه شور استقرار دارند افزود: محل استقرار داروخانه های خصوصی این شهرستان در گنبد، چاه کیچی، جلگه چاه هاشم و مرکز شهرستان دلگان می باشد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دلگان با بیان اینکه تمامی داروخانه های دولتی و خصوصی دلگان زیر نظر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان می باشند اضافه کرد: که تنها داروخانه مرکز شهرستان ناظر فنی اختصاصی دارد و ناظر فنی داروخانه های مراکز بهداشتی و درمانی پزشکان مستقر در این مراکز هستند.
یاور شریف زاده با بیان اینکه هیچکدام یک از داروخانه های این شهرستان شبانه روزی نیستند تصریح کرد: با توجه به اینکه هر داروخانه شبانه روزی 3 مسئول و ناظر فنی داشته باشد و این در شهرستان دلگان در حال حاضر مقدور نیست.
وی با اشاره به اینکه اقلام دارویی بیمه روستایی در داروخانه ها موجود است بیان کرد: مراکز بهداشتی موظف هستند طبق اقلام مذکور تهیه و در اختیار داروخانه های دولتی قرار دهند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دلگان با اشاره به اینکه نظارت از داروخانه در زمان های معین و یا به صورت سرزده انجام می شود گفت: تاکنون گزارش و شکایتی از داروخانه های دلگان به شبکه بهداشتی این شهرستان انجام نشده است.
 یاور شریف زاده اظهار کرد: شهروندان گزارشات و شکایات خود از داروخانه های این شهرستان را به صورت کتبی و با مدارک لازم جهت رسیدگی به مرکز بهداشتی و درمانی دلگان ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد:در داروخانه های شهرستان دلگان باید 436 قلم دارویی موجود باشد.
انتهای پیام/8306 https://www.asrehamoon.ir/vdcao0na.49n0w15kk4.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما