تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۳۸
دشمن تاب و تحمل پیشرفت و توسعه سیستان و بلوچستان را ندارد و با ایجاد ناامنی به دنبال متوقف کردن قطار توسعه در این استان است.
توسعه سیستان و بلوچستان خار چشم دشمنان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، امنیت و توسعه دو مقوله ناگسستنی از هم هستند که در کنار هم می‌توانند به رشد و پیشرفت جوامع کمک شایانی کنند، درواقع توسعه وقتی امکان‌پذیر می‌شود که امنیت وجود داشته باشد و هرگاه ضریب امنیت در جوامع بالا باشد قطعاً به دنبال آن ضریب توسعه و پیشرفت هم‌افزایش خواهد یافت.
 
درواقع بدون امنیت نه توسعه‌ای محقق می‌شود و نه امیدی برای اصلاح جوامع و ادامه زندگی در آن جامعه برای افراد وجود خواهد داشت.
 
استان سیستان و بلوچستان در جنوب شرق ایران به لحاظ مرزهای خاکی با دو کشور افغانستان و پاکستان که ضریب امنیتی بسیار پایینی دارند هم مرز است و سوغات همسایگی چندین ساله این استان با این دو کشور بی‌ثبات در عرصه امنیت تنها ورود گروهک‌های تروریستی و خرابکارانه و پناهندگی به این گروهک‌ها است.
 
در ادوار گذشته اقدامات کور تروریستی زیادی در این استان به وقوع پیوسته که وقتی ریشه این اقدامات ردیابی می‌شود به گروهک‌های تروریستی پناهنده به خاک پاکستان برخورد می‌کنیم.
 
گروهک‌های که خود را وابسته به قوم بلوچ و اهل‌سنت و حامی آنان اعلام می‌کنند؛ اما وقتی پرده از جنایتشان برداشته می‌شود می‌بینیم که برای این افراد کشتن شیعه و سنی فارس و بلوچ فرق ندارد به‌طوری‌که خون عزیزان اهل‌سنت زیادی توسط این گروهک‌های تروریستی در این استان ریخته شده است.
 
در چند روز اخیر حمله تروریستی به مقر انتظامی در شهرستان راسک و به‌شهادت‌رساندن ۱۱ نفر از پرسنل نیروی انتظامی که در بین آنها از برادران اهل‌سنت و بلوچ نیز بودند یکی دیگر از اقدامات خرابکارانه گروهک‌های تروریستی برای مخدوش کردن امنیت این استان بود، بدون شک این اقدام تروریستی هدفی جز تخریب چهره امنیت این استان را ندارد.
 
حال‌آنکه قطار توسعه و پیشرفت در سیستان و بلوچستان شتاب قابل‌توجهی به خود گرفته است و امروز جای‌جای این استان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، دشمن تاب و تحمل این پیشرفت و توسعه را ندارد و با ایجاد ناامنی به دنبال متوقف کردن قطار توسعه در این استان است.
 
اما مردم بابصیرت و آگاه شیعه و سنی این استان که امروز به‌خوبی توطئه دشمن را شناخته‌اند و بر اهداف شوم دشمن واقف هستند، اجازه نخواهند داد که دشمنان قطار در حال حرکت توسعه این استان را متوقف و خدشه‌ای به وحدت و همبستگی آنان وارد کنند.
 
به قلم نرجس سعادت
 
انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcgt39qxak93z4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما