تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۱
آراستگی وزیبایی ظاهر جوانان امروز که مورد پسند اوست ،به گونه ای متفاوت از الگوهای جمعی است که فرهنگ سنتی جامعه برای او ترسیم می کند .یکی از دلایل پررنگ شدن این موضوع گسترش روز افزون استفاده از ماهواره در خانواده می باشد.
یادداشت/ماهواره وتغییر در الگوی فرهنگی
یادداشت/ماهواره وتغییر در الگوی فرهنگی
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون؛ با توجه به جوان بودن جمعیت کشور ،علاوه بر تاثیر شبکه های ماهواره ای برنحوه نگرش جوانان به مسایل سیاسی ، شاهد تغییر الگوهای فرهنگی جوانان نسبت به بسیاری مسائل  از جمله مدل لباس وآرایش نیز هستیم .نکته قابل توجه در این زمینه این است که الگوهای جمعی در جامعه بشدت در حال تضعیف وفرد گرایی وتوجه به خود،در حال رشد است .
آراستگی وزیبایی ظاهر جوانان امروز که مورد پسند اوست ،به گونه ای متفاوت از الگوهای جمعی  است که فرهنگ  سنتی جامعه برای او ترسیم می کند .یکی از دلایل پررنگ شدن  این موضوع گسترش روز افزون  استفاده از ماهواره  در خانواده می باشد.
در جامعه جوانی مثل ایران ،انتخاب نوع پوشش وسبک آرایش بی تاثیر از برنامه های ماهواره نیست با نگاهی کوتاه به این مساله متوجه می شویم که نفوذ فرهنگ غرب آرام آرام وارد کلیه اندام های درخت  کهنسال فرهنگ ایران می شود وخود به سرعت ناباورانه ای به عنوان بخشی از فرهنگ جامعه  به جوانان عرضه می شود.
وخانواده‌هایی که ماهواره تهیه می‌کنند، دشمن همه‌جانبه‌ای را به منزل خود راه داد‌ه‌اند که اعتقادات، فرهنگ و امنیت خود، فرزندان، خانواده‌ و کشورشان را مورد هدف قرار می‌دهد.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcevo8n.jh8fpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما