تاریخ انتشار :پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۶
رهبر معظم انقلاب توجه ویزه به اقتصاد دارند با نگاه به نامگذاری سالهای اخیر که توسط ایشان نامگذاری شده است اقتصاد جزء نامهای سالها می باشد و با حرف و سخنرانی محقق نمی شود.
اقتصاد مقاومتی با حرف و همایش محقق نمی شود
اقتصاد مقاومتی با حرف و همایش محقق نمی شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،موضوع اقتصاد و مسائل مربوط به آن در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است و آنچه که مهم است توجه ویژه به اقتصاد بومی و ملی است اقتصادی بنام اقتصاد مقاومتی شناخته شده است و این مهم صرفاً با حرف و سخنرانی محقق نمی شود.
رهبر معظم انقلاب توجه ویزه به اقتصاد دارند با نگاه به نامگذاری سالهای اخیر که توسط ایشان نامگذاری شده است اقتصاد جزء نامهای سالها می باشد و می توان این برداشت را کرد که یکی از دغدغه های مهم ایشان معیشت مردم و رشد و توسعه اقتصاد کشور است.
حضرت آیت الله خامنه ای ۲۹ بهمن ۹۲ برای اولین بار سیاستهای ۲۴ بندی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که در آن می توان تولید ملی کالای ایرانی مبارزه با فساد را مشاهده کرد. کشور ایران اسلامی که با تحریمهای اقتصادی غرب روبه رو است و باید این فرصت را به قوت تبدیل نمایم به این معنی که کشور ایران کشور قوی از نظر منابع خدادای است که می توان با مدیریت خوب شرایط برای سرمایه گذاری، تاسیس شرکتهای مختلف تولیدی و خدماتی زمینه را برای رشد و توسعه کشور فراهم بیاوریم و هر آنچه را که دیگران محدود و تحریم نموده اند خود تولید نمایم.
یکی از بلاهای اقتصاد وجود سود، ربا و کارمزدهای بالا که که متاسفانه در کشور رواج یافته است و تاکنون توفیقی در مبارزه با آن بدست نیامده است سود کارمزدی که بر خلاف قوانین اسلامی می باشد نه تنها پایدار نیست بلکه جلوی تجارت و سرمایه گذاری را می گیرد.
دولتمردان باید مبارزه جدی با این پدیده و کارمزدهای زیاد انجام دهند و شرایط را برای اقتصاد و تجارت ملی اسلامی فراهم نمایند تا بسیاری از مشکلات معیشتی حل گردند.
——————————-
نویسنده: داود براهوئی – فرهنگی و استاد دانشگاه
——————————-
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcds509.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما