تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
 شانزدهمین یادواره حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهید مهدی توکلی، نخستین شهید محراب سیستان و بلوچستان در روستای افتخار آباد خاش با حضور اقشار مختلف مردم منطقه برگزار شد.
برگزاری یادواره نخستین شهید محراب در خاش
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل ازتفتان ما؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا دهقان در مراسم گرامی‌‌داشت اولین شهید محراب شهرستان خاش بیان کرد: شهید توکلی از روحانیون دلسوز و خادم دین و مردم بودند که در تقویت وحدت و همگرایی نقش تأثیرگذاری برعهده داشته و شانزده سال قبل به دست دشمنان کوردل و مزدوران بیگانه به شهادت رسیده است.

وی افزود: شهید حجت‌الاسلام مهدی توکلی در روستای افتخار آباد خاش به‌عنوان روحانی و امام‌جماعت مسجد فردی خدمتگزار و مردمی بوده و شیعه و سنی عملکرد وی را ستوده‌اند، اما مزدوران و اشرار چشم دیدن مهر و محبت و وفاق میان شیعه و سنی را نداشته و در نهایت وی را مقابل فرزندش در محراب مسجد و در شب قدر ۲۱ رمضان، به شهادت رساندند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شیبک مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه خاش نیز گفت: دشمنان وحدت امت اسلامی همواره باهدف خدشه واردکردن به انسجام ملی، اتحاد یکپارچه و همبستگی ملت بزرگ ایران و مردم منطقه تلاش کرده‌اند که انجام ترورهای کور با همین هدف دنبال شده است.

 علی عزیزی، جانشین فرماندهی سپاه خاش نیز اظهار کرد: مردم مؤمن و شهیدپرور ایران، استان و خاش با هوشیاری، بیداری و بصیرت همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده و برای حفظ دستاوردهای نظام اسلامی و پاسداری از مرزهای میهن تلاش کرده‌اند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdchkqnzx23n-wd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما