تاریخ انتشار :شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۸
مراسم اففتاحیه مدرسه روستای تنگ ندام منزل‌آب از توابع شهرستان زاهدان صبح امروز با حضور مسئولین برگزار شد.
مراسم افتتاحیه مدرسه «تنگ ندام» برگزار شد/ ساخت مدرسه‌ با هزینه و زمان باورنکردنی/ دیروز پشت سنگرهای جنگ و امروز پشت سیما‌ن‌های سازندگی
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از مطالبه‌گر، مراسم اففتاحیه مدرسه روستای تنگ ندام منزل‌آب از توابع شهرستان زاهدان که توسط گروه جهادی شهیدان خدری متشکل از دانشجویان دانشگاه پیام نور زاهدان ساخته شده بود، صبح امروز با حضور مسئولین برگزار شد.

مسئول گروه‌ جهادی شهیدان خدری: برای دیده شدن نیامدیم

در این مراسم مجتبی خدادادی، مسئول گروه جهادی شهیدان خدری گفت: زمانی که تصمیم ساخت این مدرسه را گرفتیم بنا داشتیم تا برای اسکان از چادرهای هلال‌احمر استفاده کنیم اما وقتی به اینجا آمدیم با خلق و خوی خوش مردم روبرو شدیم در حدی که آنها بهترین خانه روستا را در اختیار ما گذاشتند.

وی همچنین گفت: زمانی که ما می‌خواستیم برای اردوی جهادی برنامه‌ریزی کنیم ۵۴ نفر اعلام حضور کردند که درنهایت تنها ۱۲ نفر با ما همراه شدند و ما مدرسه‌ای که قرار بوده پیمانکار طی ۵ ماه و با هزینه ۶۰ میلیونی بسازد را طی ۲۰ روز و با نصف هزینه ساختیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور زاهدان در مورد حرکت جهادی دانشجویان بسیجی گفت: علت اصلی این مسئله که ما توانستیم این حرکت بزرگ را انجام دهیم خلوس نیتی بود که در میان بچه‌ها وجود داشت.

خدادادی افزود: ما برای دیده شدن نیامدیم و علت اینکه دیده شدیم هم همین مسئله است و یکی از مهمترین دلایل حضور ما در این روستای سنی مذهب رساندن پیغام وحدت ما به جهانیان و به خصوص دشمنان بود.

وی در پایان تصریح کرد: اینجا فقط کار جهادی مهم بود به گونه‌ای که حتی برخی از دوستان از سفر خانوادگی و حتی مراسمات عروسی فامیلی خود گذشتند تا برای خدمت در کنار روستاییان باشند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان: بسیج دانشجویی با روحیه جهادی برای ساخت استان در کنار مسئولین است

علیرضا کیخا، فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم ضمن خداقوت به دانشجویان بسیجی گفت: روزی که ما اعلام کردیم که بنا داریم طی این زمان مدرسه را بسازیم کسی باورش نشد اما ما با صراحت گفتیم که می‌شود و امروز اثبات این مدعاست که کار جهادی با کمک خداوند همراه می‌شود.

وی افزود: امروز به اذعان مسئولین نوسازی مدارس این مدرسه با تمامی استانداردها ساخته شده است که نشان می‌دهد این دانشجویان جهادگر هم از نظر کیفیت و هم از نظر هزینه توانستند حرکتی بزرگ را انجام دهند.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اهالی این روستا می‌گفتند که بیست ساله منتظر ساخت این مدرسه هستند و دیدید که با نگاه جهادی این انتظار به سر آمد.

کیخا تاکید کرد: غیر از این مدرسه دو مدرسه دیگر نیز در منطقه سنگان خاش در دست احداث است که آن دو نیز طی روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین یک مدرسه دیگر نیز در منطقه دوست محمد سیستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

وی تاکید کرد: ما این قول را می‌دهیم که بسیج دانشجویی برای ساخت استان با یک روحیه جهادی در کنار مسئولین استان باشیم.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان همچنین گفت: اهالی روستا باید بدانند که کار این بچه‌ها با پایان این مدرسه در این روستا تمام نخواهد شد همانگونه که وقتی از قرارگاه قدس سپاه به اینجا آمدند قول دادند که جاده روستا را آسفالت کنند.

کیخا تصریح کرد: امروز وقتی از گروه جهادی شهیدان خدری تجلیل می‌شود نه از یک فرد که از یک حرکت تقدیر می‌شود حرکتی که با نگاه جهادی کار می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان سیستان و بلوچستان: فرزندان میهن دیروز پشت سنگرهای جنگ بودند و امروز پشت سنگرهای سازندگی

محمود دولت‌کردستانی، مدیرکل صدا و سیما استان سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: خیلی موجب افتخار است که ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هنوز در آن رنگ و بوی شهدا وجود دارد.

وی تصریح کرد: در زمان پیامبر نیز وقتی مسلمانان برای جهاد اماده می‌شدند عده‌ای آنها را سرزنش می‌کردند و می‌گفتند چرا برای جهاد می‌روند؛ کاری که امروز نیز در این اردوها دیده می‌شود که عده‌ای می‌گویند چرا از تعطیلات و خوشی می‌گذرید و به اردوهای جهادی می‌روید.

مدیرکل صدا و سیما استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که در مکتبی بزرگ شدیم که رهبر ما نیز خود بسیجی است و روحیه جهادی دارد.

کردستانی در پایان تصریح کرد: اگر دیروز فرزندان ما پشت سنگرهای جنگ برای آسایش و امنیت ما مقاومت می‌کردند امروز نیز این ‌یچه‌های پشت سنگرهای سیمانی در حال ساخت کشور هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور زاهدان: نام بسیج در همه جا موجب سربلندی است

عباس اویسی، رئیس دانشگاه پیام نور زاهدان نیز در این مراسم ضمن تشکر از روحیه جهادی دانشجویان گفت: امروز افتخار می‌کنم که دانشجویانی هستند که بسیار از ما جلوترند و چقدر خوب است که این جوانان دغدغه‌مند باعث افتخار می‌شوند.

وی تصریح کرد: اگر امروز ما دغدغه داریم این دغدغه تنها با صحبت به جایی نمی‌رسد و نیاز به عمل دارد همانگونه که این جوانان این مهم را به ما نشان دادند.

رئیس دانشگاه پیام نور زاهدان تاکید کرد: امروز پیشرفت جامعه نیازمند این است که همه ما وارد گود شویم و این افتخار وجود دارد که هرکجا نام بسیج می‌آید موجب افتخار و سربلندی می‌شود.

اویسی در پایان تصریح کرد: ان‌شاالله این سنگ بنایی باشد که موجب سربلندی کشور شود و دانش‌آموزانی در آن تحصیل کنند که در آینده جای ما را بگیرند. https://www.asrehamoon.ir/vdcgqu9u.ak9wy4prra.html
منبع : پایگاه خبری تحلیلی مطالبه گر
نام شما
آدرس ايميل شما