تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۱
دولت در حالی به القای امید در جامعه توسط رسانه ها می پردازد که در طول دو سال ریاست جمهوری بارها مسئولین به تخریب دولت و سیاه نمایی اشاره کرده اند.
القای یاس و نامیدی در دولت امید؟! پرسه تدبیر و امید در آواره های دولت قبل
القای یاس و نامیدی در دولت امید؟! پرسه تدبیر و امید در آواره های دولت قبل
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از چهاربهاران، امید و نگاه مثبت به حال و آینده عامل مهمی در ادامه زندگی و انگیزه مردم برای زندگی است و محرک چرخه روزگار است در اسلام نیز بارها به مومنین سفارش شده از رحمت خدا تا امید نباشند و اگر خطا و اشتباهی رخ داده دلیل بر این نمی شود که ناامید از درگاه ایزدی باشید.
امید موجب پویایی جامعه و حرکت به جلوی خواهد شد و لازمه آن داشتن انگیزه پیشرفت و توسعه بخصوص بین نسل جوان و فعال به عنوان بازوان و ستونهای کشور است، بر عکس قضیه القای یاس و ناامیدی موجی از بدبینی در مردم نسبت به حکومت به وجود خواهد آورد که نتایج آن در وهله اول گریبان دولت حال را خواهد گرفت چرا که موتور محرک و پویای جامعه را مایوس خواهد ساخت.
تدبیر دولت یازدهم در تخریب دولت قبل و در نتیجه القای ناامیدی در جامعه است
در کمتر برنامه و نشستی است که تقصیر دولت قبل بود از زبان دولتمردان تدبیر و امیدی شنیده نشود؛ اخیرا دکتر نوبخت در جلسه ستاد حوادث غیر مترقبه استان ایلام سیل باران بی سابقه اخیر و جاری شدن سیل و تخریب زیرساختها را گردن دولت قبل انداخته بود.
این طرز نگاه و اذعان اینکه دوران بخور بخور تمام شده است نوعی بدبینی بسیار منفی در اذهان مردم ایجاد می کند که نتیجه آن فقط ایجاد بدبینی به نظام و توقف نیروی محرک ونسل جوان عاید دیگری ندارد.
پرسه تدبیر و امید در آواره های دولت قبل
دولت هنوز کار خود را شروع نکرده است و کماکان در آواره های بجا مانده از دولت نهم و دهم پرسه می زند؛ دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در آیین بازگشایی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات گفت: در شرایط امروز کشور نیاز به امید داریم، القای امید در جامعه باید به دست رسانه‌ها، رسانه ملی، مطبوعات و سایت‌ها و فضای حقیقی و مجازی صورت گیرد.
حال این سخن مثبت وپر ارزش ریاست محترم جمهور را با نوع عملکرد مسئولین دولت در خصوص انداختن مشکلات بر گردن دولت قبل کاملا مقایسه کنیم نوعی تناقص اشکار در این زمینه مشاهده می کنیم؛ رسانه ها نیز با فضای حاکم بر دولت و در فضای مجازی به نقد منصفانه عملکرد دولت می پردازند و بیان مشکلات و وعده های دولت القای نامیدی نیست بلکه بزرگ کردن مشکلات و پاک کردن صورت مسئله نوعی یاس و ناامیدی در جامعه محسوب می شود.
این روزها اما دولتمردان یازدهم به عقیده بسیاری از کارشناسان و حتی خود مسئولان اقتصادی نه تنها در تحقق وعده های اقتصادی خود نظیر خروج از رکود توفیق چندانی بدست نیاورده بلکه در مقابل برخی ایرادات مدیریتی که منجر به خسارت برای مردم می شود، همه چیز اشکالات را به دولت قبل ارجاع می دهد.
از ریزگردها تا سیل غرب کشور تقصیر دولت قبل بود
معضل ریزگردها در غرب کشور، سیل اخیر در استانهای غربی، سقوط قیمت نفت، تداوم انتقادهای دولتمردان یازدهم از دولت قبل بود.
این اظهار و نظرهای عجیب و قریب نوعی فرافکنی برای پوشاندن دو سال و اندی انتظار برای حل مشکلات مردم است که چشم به راه وعده ۱۰۰ روزه بودند و با گذشت ۷۲۵ روز از آغاز بکار دولت هنوز تغییری در معیشمت مردم مشاهده نشده است.
جامعه نیز کماکان نظاره گر تدابیر دولت در از بین بردن رکود و بیکاری در کشور است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdce7v8f.jh8fxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما