تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۳
در مراسم یادواره شهدای زن سیستان وبلوچستان مطرح شد؛

پیروزی انقلاب مرهون زنان است/ حضرت زهرا(س) کاملترین الگو برای بشریت

حسنعلی نوری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حضرت زهرا(س) الگوی موثر و جاودانه در عرصه زندگی بشریت به ویژه دختران، زنان، همسران و مادران جامعه است.
پیروزی انقلاب مرهون زنان است/ حضرت زهرا(س) کاملترین الگو برای بشریت
به گزارش عصرهامون، مراسم بزرگداشت شهیده فاطمه اسدی و 14 بانوی شهیده در سیستان وبلوچستان ظهر امروز در سالن اجتماعات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد.

حسنعلی نوری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی سیستان و بلوچستان در ابتدای این مراسم بیان کرد: با توجه به اتفاقی که در کردستان به وقوع پیوست و بعد از چندین سال بقایای جنازه یکی از بانوان شجاع که در جهت دفاع از کیان خانواده و همسر اسیرش در دام کومله افتاد و با شقاوت به شهادت رسید، مجموعه بانوان جبهه مردمی استان با همکاری تشکل های خودجوش مردمی به بهانه چهلمین روز از درگذشت وی اقدام به برگزاری یادواره شهدای زن کردند.
حضرت خدیجه، آسیه حضرت فاطمه(س) الگوی زنان دو عالم هستند

وی تصریح کرد: این اقدام سندی دیگر بر جنایات ضد انقلاب و حقانیت مسیر نورانی انقلاب اسلامی شهیده فاطمه اسدی به شمار رفته، همتی که بانوان این خطه از کشور انجام دادند تا از این فرصت استفاده و جامعه بانوان ما به این بهانه تجلیل و تکریمی از خواهران شهیده ای که گمانانه در سیستان و بلوچستان در مسیر جهاد و شهادت و ترسیم راه نورانی انقلاب جان عزیز خویش را از دست دادند، داشته باشند چه بسا خیلی‌ها در شهر، دیار،استان و کشور ما نام و یادی از خاطره آنها ندارند و مطلع نیستند.

این مسئول با اشاره به اینکه تبیین جایگاه خواهران و بانوان و در یک کلام زن مسئولیتی است که بیش از آنکه بر عهده آقایان باشد باید بر عهده بانوان قرار گیرد، ادامه داد: در فرهنگ، باور و در پیشینه دینی و سنت الهی نقش ویژه ای برای زنان در دین قائل شده، اینکه خداوند در کنار رسولان و انبیا برای هدایت بشر و اینکه از ضلالت و گمراهی نجات پیدا کرده و به مسیر هدایت بیایند و این حرکت را با تعیین ائمه هدی از امام علی(ع) تا آخرین ذخیره منجی عالم بشریت، برای بشر دوچندان کرده اما وقتی خوب نگاه می‌کنیم می‌بینیم در این وادی فیض خداوند بانوان ویژه ای را برای جامعه بشری مثال زده و آنان را به عنوان الگو مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه، آسیه حضرت فاطمه(س) الگوی زنان دو عالم هستند، افزود: این مهم نشان از توجه خداوند بر نقش بی بدیل زنان در هدایت جامعه دارد، آن چیزی که در ساحت شریعت مطرح است که مردها را به نوعی محور می‌داند دلیلی بر فضیلت مردان نیست بلکه نوعی تلنگر بر مسئولیت مردان بوده و طبیعتاً مسئولیتی که خداوند برعهده مرد گذاشته است .

در میدان تربیت، میدان‌دار مادران هستند

نوری اضافه کرد: در میدان تربیت، میدان‌دار مادران هستند این مقامی بس والا و بزرگ است که مردان را در آن راهی نیست؛ اگر قرار است امتی شکل بگیرد این امت از دامن مادران رونق و شکل خواهد گرفت، به این علت است که بهشت زیر پای مادران بوده، این حقیقت ها را باید جامعه بانوان ما به نحو احسن به نسل های آتی و فرزندانی که در دامن خود تربیت می کنند منتقل کنند.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی استان اذعان کرد: دشمنان قسم خورده به دنبال از بین بردن نقش مادری هستند، آنها طراحی و برنامه‌ریزی و همه هجمه فرهنگی خود را در جامعه اسلامی معطوف به از بین بردن و کم رنگ کردن نقش مادری کردند، طبیعتاً عقل حکم می‌کند که ما صیانت کنیم از مادری مادران از مسئولیت خطیری که زنان ما بر عهده دارند.

به گفته وی، قرآن کریم وقتی می‌خواهد نمونه‌هایی را برای انسان های با ایمان ذکر کند آن را از میان زنان ذکر می کند وقتی می‌خواهد مثال بزند از پیامبران، امامان، شخصیت‌های علمی و دینی از اینها مثال نمی‌زند از دو زن صحبت می کند، از همسر فرعون یاد می کند، فرعونی که به نوعی ادعای خدایی کرده و مظهر جباریت، دیکتاتوری و ظلم و تعدی است و در خانه این فرعون یک زن به تربیت دینی، اقتدار و ایمان قد علم کند و اسوه و الگو می شود، و دیگری مریم دختر عمران است که مظهر عفاف، اوج پاکدامنی، امین با آن سند وزین و کودکی که از دامان او مطهر پابه عرصه وجود گذاشت و سندی بر حقانیت مادر شد.
 
حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی موثر و جاودانه

این مسئول در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: این یادواره مقدمه ای است که دست به دست هم داده تا از حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی موثر و جاودانه در عرصه زندگی دختران، زنان، همسران و مادران جامعه تسری بخشیم.

وی گفت: ام ابیها لقبی است که بر صدیقه اطهر گذاشته شد، تاریخ صدر اسلام را همه می دانیم وقتی مشرکان مکه نتوانستند مقابل موج اسلام خواهی مقاومت کنند چاره را در تبعید و اخراج رسول مکرم اسلام(ص) و مسلمانان دیدند حضرت زهرا(س) با 6 سال سن خود در شیب ابی طالب که توأم با سختی، شکنجه و مشقات بود این دختر تیمار دار، مرهم گذار و محرم راز پدر می شود آن قدر این رسالت را دخت نبی مکرم به خوبی پیش می رود که پیامبر از اوی به عنوان "ام ابیها" یاد می کند
 
همسرداری در زندگی حضرت زهرا(س)

نوری خاطر نشان کرد: حضرت زهرا(س) در عرصه همسرداری و شوهرداری نیز طی ۱۰ سالی که از اوایل ازدواج حضرت شروع و توأمان با نبردها و جنگ‌ها بود  که امام علی(ع) مرد میدان جهان بود، زنی که شوهرش را مشایعت می کند در مسیر جهاد و در نبود شوهر کیان خانواده را حفظ می‌کند تا شوهر در نبرد دغدغه خانواده نداشته باشد؛ و بخشی از زنان جامعه ما همسران شهدا؛ مادران و خواهران شهدا در این مسیر پا جای حضرت صدیقه گذاشتند و اگر نبود همراهی این زنان هیچ مردی را یارای مقاومت در جبهه نبود.

با بر گفته وی، طی سال‌های اخیر در عرصه مجاهدین و مدافعان حرم بار دیگر تجلی روح حیات‌بخش فاطمه(س) را در زندگی فاطمیِ زنان جامعه دیدیم همسرانی که فردای بعد از ازدواج شوهرانشان را برای دفاع از حریم حرم راهی سوریه کردند و مادرانی که نوزادان شان در شرایطی به دنیا آمدند که همسرانشان روی این طفل را ندیدند.

این مسئول ادامه داد: مسئولیت اجتماعی حضرت صدیقه(س) نیز نباید فراموش شود، خطبه ای که برای همیشه در تاریخ ماند و چه خوب است بانوان ما تشکیل گروه‌های در این خصوص داده تا از دامان تفکر و اندیشه فاطمی ما، جوان‌های اندیشمند دیگری را در مجموعه جوانان در حوزه خواهران شاهد باشیم.

وی ادامه داد: موضوع کشف حجاب یکی از ظلم های دوران طاغوت و پهلوی اول و بعد از آن در دوران محمدرضا ظلمی نسبت به بانوان بود، آن بازی ای که تحت عنوان اهدای آزادی به زنان دادند که آزادی نبود بلکه در بند بودن زنان بود، اینها مسئولیتی است که بر عهده دارید تا به نسل جوان منتقل کنید چرا که آنها آن روزها را ندیده، این تاریخ را نخوانده و آن ظلم را نتوانستند لمس کنند.
 
اگر زنان نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی_اجتماعی با اشاره به اینکه اسلام متعالی ترین و مترقی ترین قوانین را در برابر زنان دارد، گفت: در کلام امامین انقلاب به این موضوع اشاره شده که "اگر زنان نبودند انقلاب به پیروزی نمی‌رسید"، زن ها پیش قدم و پیش قراول بودند آنها تنها در خیابان آمدند و مردان غیرتی بودند ،غیرتی شدند و غیرت ماندند؛ اگر در  راهپیمایی های عظیم انقلاب دقت و تصاویر آرشیوی را بازخوانی کنید می‌بینید جمعیت زنان جلوتر از مردان است.
 
پیروزی انقلاب را مرهون زنان هستیم

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب را مرهون زنان هستیم و یقینا استمرار این حرکت را مرهون زنان خواهیم بود، گفت: به اندازه ای که زنان در معرض تهاجم فرهنگی هستند مردان نیستند باید با تأسی از مرام حضرت صدیقه اطهر(س) تلاش و این مصونیت را برای زنان ایجاد کنیم.

نوری خاطر نشان کرد: در اسلام سه وظیفه برای زنان تعریف شده و ما به عنوان پیشقراولان حرکتهای اجتماعی فرهنگی زمینه ساز این اقدام وظیفه داریم به رشد و تکامل زن، حضوردر عرصه فعالیت های اجتماعی و عرصه خانواده ورود کرده و این مأموریت و مسئولیتی است که بر عهده همه زنان است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdkk0ffyt0oz6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما