تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۸
احمد رضا طاهری گفت: علت اصلی ناکامی آمریکا برای ضریه زدن به انقلاب را می توان در دو موضوع کلی پاسداری مردم از انقلاب و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری در حفظ ارزش های نظام دانست.
به گزارش عصرهامون؛ احمد رضا طاهری، تحلیل گر مسائل سیاسی در گفت و گو با شستون؛ بیان کرد: در نتیجه انقلاب سال 1357 یک نظام سیاسی از نوع اسلامی روی کار آمد و به دنیا نشان داد که تاریخ انقضای حکومت‌های دینی هنوز به پایان نرسیده است، در آن مقطع زمانی ذهنیت در غرب به این شکل بود که دین و سیاست باید جدا از هم باشند و دین نمی‌تواند حکومت کند که البته این نوع تفکر ریشه در تجربه تاریخی غرب دارد.
 
وی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدا تاکنون در مقابل کشورهایی چون آمریکا و اسرائیل ایستاده است، افزود: ایران به حمایت از مسئله فلسطین و دیگر کشورهایی پرداخته که مورد تهدید یا تهاجم آمریکا و اسرائیل قرار گرفته اند که این مسائل باعث شد بسیاری از مردم منطقه به خصوص آنهایی که مخالف برقراری ارتباط بین سران کشورهای خود با مقام های اسرائیلی و آمریکایی هستند، به نوعی به بیداری اسلامی گرایش پیدا کنند و تحت تاثیر ایدئولوژی های غربی قرار نگیرند.
 
تفاوت زمین تا آسمان قدرت نظامی و سیاسی ایران
 
پژوهشگر مسائل سیاسی ایران ادامه داد: در سال 1357 جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام سیاسی تازه شکل گرفته بود، بنابراین نمی‌توان قدرت سیاسی و نظامی آن موقع نظام را با حال حاضر که بیش از چهل سال از عمر انقلاب می‌گذرد مقایسه کرد.
 
طاهری اضافه کرد: از همان ابتدای کار امام خمینی (ره) با قاطعیت در مقابل آمریکا ایستاد، پس از انقلاب اسلامی به خاطر مسائل ایدئولوژیک روابط بین آمریکا و ایران به تیرگی گرایید و در نتیجه کشورمان با مشکلاتی چون تحریم ها مواجه شد، چراکه آمریکا همیشه سعی داشت تا کشورهای دیگر به خصوص غرب را علیه ایران تحریک کند تا جمهوری اسلامی را به حاشیه بکشاند.
 
وی ادامه داد: این تیرگی روابط و دشمنی بین آمریکا و اسرائیل با ایران موجب شد که جمهوری اسلامی برای اینکه بتواند حاکمیت خود را حفظ کند، متکی به آمریکا نباشد و مورد تحقیر کشورهایی چون اسرائیل قرار نگیرد، روی پای خود بایستد و برای رسیدن به قدرت نظامی تلاش بیشتری کند، اگر واقع بین باشیم قدرت نظامی یکی از پیش شرط های ماندگاری در روابط بین الملل محسوب می شود و ایران به این مسئله توجه ویژه داشته است.
 
دشمنی هایی که پایان ندارد
 
عضو هیئت اندیشه ورز دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: پس از انقلاب اسلامی دشمنی با آمریکا به هر حال برای ایران هزینه هایی داشت که یکی از آنها تحریم ها بود که طبیعتا مسیر رشد و توسعه را به نسبت با کندی مواجه کرده است.
 
طاهری گفت: با این تفاسیر ایران با تمام مشکلاتی که پیش رو داشته شاهد رشد و توسعه نسبی در امور مختلف بوده است، ولی معنی آن این نیست که در ایران مشکل وجود ندارد، در کشور مشکلات زیادی وجود دارد و البته این امری است طبیعی، چراکه مشکلات همه جا هستند و شاهد توصیه های مقام معظم رهبری به مسئولان کشور در خصوص حل آن هستیم، امیدواریم مدیران مربوطه بتوانند با موفقیت با این مشکلات مقابله کنند.
 
وی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمندی چون آمریکا و اسرائیل از زمان انقلاب تاکنون سعی کرده اند که به حاکمیت جمهوری اسلامی به طرق مختلف ضربه بزنند که تا به حال موفق نشده اند و علت اصلی آن را در دو مسئله کلی می‌توان یافت، افزود: مردم جهت حفظ و پاسداری از نظام خیلی تلاش کرده و بسیاری در این راه شهید شده اند، شهدایی که برخی از آن ها سربازان و دانشمندان نظام بودند، تدبیر و هدايت مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان مهم کشوری که در جهت پاسداری از ارزش های نظام بسیار تاثیرگذار بوده اند، از دیگر دلایل شکست دشمنان در برابر ایران است.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcb9ab89rhbfwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما