تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۴۴
حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری گفت:امام حسین (ع) به دلیل اینکه در راه مقابله و جلوگیری از به انحراف کشیدن اسلام به شهادت رسید و شور عظیم عاشورا را ایجاد کرد، به عنوان بزرگ پاسدار جهان شناخته می شود.
به گزارش عصرهامون؛ حجت الاسلام و المسلمین حاتم بامری کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با شستون ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بیان کرد: امام حسین (ع) فرزند امیرمؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و فاطمه زهرا (س)، دومین فرزند آن دو بزرگوار و سومین پیشوای شیعیان است.

وی افزود: از امام صادق (ع) روایت شد: هنگامی که امام حسین (ع) دیده به جهان گشود، جبرئیل امین از سوی پروردگار متعال مأمور گردید تا همراه هزار فرشته، جهت تهنیت و شادباش گویی به نوزاد فاطمه زهرا (س)، به زمین فرود آیند.

این کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام خمینی (ره) در تیرماه ۵۷ با صدور پیامی به مناسبت میلاد امام حسین (ع) این روز را روز پاسدار نامید.

حجت الاسلام و المسلمین بامری ادامه داد: امام حسین (ع) به دلیل اینکه در راه مقابله و جلوگیری از به انحراف کشیدن اسلام به شهادت رسید و شور عظیم عاشورا را ایجاد کرد، به عنوان بزرگ پاسدار جهان شناخته می شود.

وی خاطر نشان کرد: پاسداری یعنی مراقبت کردن در بزنگاه ها و لحظات حساس که در حساس ترین لحظه ها به پا میخیرند و در راه رسیدن به حق و حقانیت مانند دژ استوار و مستحکم مقابل ظلم، ستم و تا حقی مقابله می کنند.

این کارشناس مسائل مذهبی اضافه کرد: رادمردی پاسداران غیور سپاه پاسداران ایران در دفاع از این مرز و بوم بر کسی پوشیده نیست، روحیه شهادت طلبی، ایثار، فداکاری و جهاد را در تمامی صحنه ها به نمایش گذاشته اند‌.

حجت الاسلام و المسلمین بامری خاطر نشان کرد: در حدیثی از امام علی (ع) آمده است که بهترين مردم كسى است خود را در راه خدا وقف كند و با دشمنان او به نبرد برمى‏ خيزد، و مرگ يا كشته شدن در ميدان نبرد را آرزو می کند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcd9k0fxyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما