تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۴
فرقی ندارد، خریدار کودک باشد یا کهنسال ، سوداگران مرگ برای بدست آوردن سود بیشتر، مواد مخدر را به فروش می رسانند تا این بلای خانمان سوز را همه گیرکنند.
به گزارش عصر هامون به نقل از ندای هیرمند؛ اعتیاد در استان سیستان و بلوچستان یکی از معضلات لاینفک در این استان است که روزانه بسیاری از جوانان ، نوجوانان و حتی کودکان را در دام خود گرفتار می کند.
مواد مخدری همچون تریاک و شیره بیشترین قربانی را در سیستان و بلوچستان دارد به طوری که این مواد مخدر با وارد شدن از مرز کشور افغانستان وارد ایران شده و سوداگران مرگ با فروش آنها به جوانان سود حاصل از درآمد های خانمان سوز خود را به جیب می زنند.
فرقی ندارد، خریدار کودک باشد یا کهنسال ، سوداگران مرگ برای بدست آوردن سود بیشتر،  مواد مخدر را به فروش می رسانند تا این بلای خانمان سوز را همه گیرکنند.
با این وجود مواد مخدر در استان سیستان و بلوچستان به راحتی به فروش می رسد، و کسانی که وابسته به این مواد مخدر هستند به راحتی می توانند آن را بدست بیاورند و مصرف کنند.
خلیل الله صفرزایی شورای روستای عبدالرحمن صفرزایی شهرستان هیرمند در خصوص فروش مواد مخدر در این روستاها گفت: در روستای جهان آباد و روستای سنجرانی مواد مخدری همچون کراک وشیه به فروش می رسد.
وی افزود: این نوع مواد به مراتب خانمان سوز تر از تریاک وشیره است و فرد را در مدت زمان کمتری به تباهی می کشاند.
صفرزایی خاطرنشان کرد: مواد مخدر در بسیاری از روستاهای شهرستان هیرمند آزادانه بفروش می رسد به طوری که هیچ یک از مسئولین دغدغه ای برای دستگیری فروشندگان آنها ندارند.
 
 
 


 
 
اعتیاد 700 کودک در استان سیستان و بلوچستان
 
 
 آمارهای غیررسمی حکایت از اعتیاد بیش از ۷۰۰ کودک در شهر زاهدان دارد، اما در این شهرستان و حتی در استان، مرکزی برای درمان و ترک اعتیاد این کودکان وجود ندارد.
به گفته مدیر کل بهزیستی سیستان و بلوچستان، در این استان ۲۷۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال و یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نوجوان زیر ۱۸ سال زندگی می‌کنند. با وجود این جمعیت جوان و زیر ۱۸ سال، امکانات آموزشی بویژه در زمینه روستا مهدها بسیار ناچیز و اندک است.
وی می‌افزاید: در سیستان و بلوچستان ۳۷ هزار نفر در رده سنی ۶ تا ۹ سال از تحصیل بازمانده‌اند که فقط ۱۲ هزار نفر از آنها تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گرفته‌اند. طبیعی است وقتی کودکی در سن فراگیری و پیش از دبستان هیچ آموزشی ندیده و در منطقه‌ای پر خطر زندگی می‌کند بستر برای آلوده شدن وی بیش از سایر کودکان فراهم است.
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcgzz9y.ak93x4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما