تاریخ انتشار :شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) به علت حمایت عربستان از گروه مسلح "جبهه اسلامی" در سوریه، مواضع خود در حمایت از ریاض را تغییر داده و به جنگ با گروه جبهه اسلامی رفته است.
چرخش 180 درجه‌ای داعش علیه عربستان
چرخش 180 درجه‌ای داعش علیه عربستان
به گزارش عصر هامون، به نقل از شبکه العالم، برخی منابع تاکید کردند: عربستان اخیرا از تشکیل ائتلاف گروههای مسلح موسوم به "جبهه اسلامی" حمایت کرد که این امر باعث خشم گروه داعش شد و به همین علت، این گروه با تغییر مواضع خود به جنگ با گروه جبهه اسلامی و اعدام طرفداران مسلح عربستان در سوریه رفته است.

به گفته این منابع، گروه داعش هم اکنون درحال نبرد با گروه جبهه اسلامی در مناطقی است که تحت نفوذ گروه داعش قرار دارد. گروه جبهه اسلامی در تلاش برای به کنترل درآوردن مناطق تحت نفوذ داعش است.

به نوشته پایگاه الحدث نیوز، این منابع تصریح کردند: گروه داعش در حال حاضر خود را آماده پاکسازی و حذف برخی گردانهای مسلح در داخل سوریه است یعنی گردانهایی که در حال جنگ با نظام سوریه هستند؛ اما داعش آنها را حامیان نظام سوریه یا مزدوران عربستان و قطر می خواند تا با این شرایط، مقدمه ای برای تسلط داعش بر اوضاع سوریه فراهم شود.

برخی گزارشها حاکی است گروه داعش قصد دارد افرادی را که در داخل گروههای مسلح سوریه و گروه موسوم به ارتش آزاد و مخالفان غیرنظامی و گروه تروریستی جبهه النصره، مزدور می خواند اعدام کند. جبهه النصره از طرف عربستان اداره می شود.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcfjxdj.w6deyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما