تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
هجمه وهابیت علیه گفت های جوان نجات یافته از این فرقه؛

حمید شیرانی:تخریب گفته های من برنامه وهابیت است/مهم این است که من نجات یافته ام

حمید شیرانی که با رهایی از فرقه وهابیت در روزهای اخیر خبرساز شده است، گفت: بعد از حضور من در شبکه قرآن هجمه سنگینی از افتراها و توهین ها علیه بنده در فضای مجازی علی الخصوص در سیستان و بلوچستان انتشار یافت.
حمید شیرانی:تخریب گفته های من برنامه وهابیت است/مهم این است که من نجات یافته ام
حمید شیرانی:تخریب گفته های من برنامه وهابیت است/مهم این است که من نجات یافته ام
 به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون پس از حضور حمید شیرانی در 30 اردیبهشت ماه در برنامه ی شب های آسمانی که از شبکه قرآن پخش شد هجمه های زیادی بر علیه وی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی صورت گرفت.
در این خصوص وی در گفت و گو با عصر هامون دلیل این هجمه ها را بیان کرد و خود را اینگونه معرفی نمود: حمید شیرانی هستم در سال 1368 در بخش فنوج شهرستان نیکشهر، در خانواده‌ای هشت نفره به دنیا آمدم. من و برادرم مجید، دو قلو و پسرهای آخر خانواده بودیم. پدرم تابستان‌ها ما پنج برادر و تنها خواهرم را به کلاس‌های قرآن می‌فرستاد. کلاس دوم راهنمایی بودم که برای زندگی کنار مادربزرگم، به شهر نیکشهر رفتم.
وی ادامه داد: سال دوم و سوم دبیرستان سال های آخر تحصیل بنده بوده است و من دیپلم خود را در سن 18 سالگی در رشته بهیاری از ایرانشهر اخذ کرده ام.

آغاز هجمه ها بعد از برنامه شبکه قرآن

شیرانی در خصوص شایعاتی که در مورد نحوه رهایی وی از مذهب جعلی وهابیت در فضای مجازی منتشر شده است تصریح کرد: بعد از حضور من در شبکه قرآن هجمه سنگینی از افتراها و توهین ها علیه بنده در فضای مجازی علی الخصوص استان سیستان و بلوچستان انتشار یافت.
وی در خصوص اکاذیبی که به وی منتسب کردند، افزود: در این مجموعه دروغ ها بنده را شخص سست و بی تفاوت در دین بیان کرده بودند، اما سستی بنده در دین و فرایض دروغ محض هست چرا که بنده بارها به جماعت تبلیغ در مرکز چاه جمال رفته بودم و اولین بار هم با حاج محمد چایی فروش که مغازه ایشان روبرو بانک ملی مرکزی ایرانشهر است در مسجد حقانیه خیابان کمربندی ایرانشهر اقامت می رفتیم.
شیرانی بیان داشت: بهمراه پسر دایی مادرم، صوفی احسان که چهره شاخص و شناخته شده ای هست به مسجد قبا در محله چهار راه پاستور میرفتیم.
این شخص رها یافته از فرقه ساختگی وهابیت بیان داشت: اغلب پنجشنبه ها عصر را تا بامداد شنبه در مرکز چاهجمال برای اجتماع حضور داشتم.
وی در خصوص نحوه آشنایی خود با آیین وهابیت، بیان داشت: بعد از دوره بهیاری از طرف مرکز آمار ایران برای ثبت نام یارانه مامور به روستای دسک شهر بنت از توابع نیکشهر شدم و در آن روستا مهمان ج . ح از علمای سلفی (که بعدا ایشان هم از این فرقه رهایی یافتند) بودم طی یک ماه ماموریت ثبت نام یارانه ها در جوار وی با سلفیت آشنا و از طریق دوستی با سایر دوستان سلفی و به تدریج وارد گروهای تندرو وهابی شدم.

آشنایی با آیه 55 سوره مائده
حمید شیرانی در خصوص تهمت روزه خواری به وی در مطالب منتشر شده علیه وی، گفت: آنچه موجب رنجش خاطر من می شود همین موارد کذب است، روزه خواری در جمع مردم برای بنده که از خانواده ای مذهبی و مورد شناخت بودم غیر ممکن بود و کذب محض است.
شیرانی با اشاره به سلسله اتهامات واهی که در این مطالب علیه وی منتشر شده است، اذعان داشت: یکی از خنده دارترین موارد اتهام علاقه و اشنا کردن دوستان به مواد مخدر توسط بنده بود؛ لازم بذکر است، به لطف همجواری سیستان و بلوچستان با کشور افغانستان منبع مواد مخدر جهان، مردم منطقه با این پدیده خانمان سوز آشنا هستند و نیاز نیست بنده مردم این منطقه را با این پدیده شوم آشنا کنم.
وی در حالی که بغض گلویش را گرفته بود در خصوص رهایی از وهابیت گفت: اولین بار توسط سید محسن کاظمی در دوره آموزشی خدمت سربازی با آیه 55 سوره مائده (« إِنَّمَا وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ ءَامَنُواْ الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکَوةَ وَهُمْ رَکِعُونَ»ولىّ و سرپرست شما، تنها خداوند و پیامبرش و مؤمنانى هستند که نماز را برپا مى ‏دارند و در حال رکوع، زکات مى‏ دهند) و آیه تطهیر آشنا شدم و پس از دوره آموزشی در بیمارستان نیرو دریای جهت انجام خدمت مشغول به کار شدم.
شیرانی ادامه داد: در یکی از ارگان ها روایت "هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است" و سپس حدیث ثقیلین را مشاهده کردم و این دو روایت مصداق وجود ساحت حضرت ولی عصر (عج) است.

وی تصریح کرد: سپس با گروه تبلیغی آفتاب آشنا شدم با ارتباط با این گروه تبلیغی و محبت شخص ابوطالبی مدیر این گروه و با زحمات محمد ربیع درویش برای کمک بنده در تحقیق و تهیه منابع پس از مطالعات فراوان به کمک خداوند توانستم از وهابیت رهایی یابم.

مهم این است که من از وهابیت نجات یافته ام
این جوان رها یافته از فرقه وهابیت در خصوص دروغ هایی که برای ترور شخصیت وی توسط افراد گمراه در بین گروه های اجتماعی نشر و پخش می شود گفت: تا بوده همین بوده حتی برای رسول اکرم (ص) تهمت و ناسزا گویی وجود داشت . و بنده اصلا ناراحت نمیشوم و اینکه به کذب ادعا میکنید که بنده بخاطر منافع مادی شیعه شده ام و افرادی با منافع مشخص دست به تخریب می زند، اصلا مهم نیست مهم این است که من از وهابیت نجات یافته ام.
وی ادامه داد: تهمت هایی این افراد کوته فکر زیاد است، می گویند بنده از کار اخراج شده ام و بخاطر برگشت به کار از وهابیت دست بردارم تا دوباره کارمند شوم، باید بگویم بنده در طی دوران کار در بیمارستان هیچ گاه تذکر ساده شفاهی و یا کتبی در موارد جزیی هم نداشته ام چه برسد به موردی که به اخراج بیانجامد دوستان برای کسب اطلاعات دقیق از صحت این موضوع میتوانند به همکاران بیمارستان 22 بهمن نیکشهر مراجعه نمایند.
شیرانی در خصوص قتل سربازی که به وی نسبت داده اند، با خنده بیان داشت: این دروغ های مضحک زاییده تفکرات معیوب وهابیون است، ادعا کرده اند بنده در محل کار با سربازی درگیر شدم و وی را هل دادم که به سر او ضربه خورده و به کما رفته و فوت شده است و برای رهایی از اعدام و آزادی از وهابیت دست کشیده ام. بنده هیچ گاه در حین خدمت با سربازی درگیری نداشته ام.

ماجرای قتل سرباز دروغ احمقانه وهابیت است
این جوان ادامه داد: طی خدمت بنده در بلوچستان مردم از همه اقشار از بنده رضایت داشته اند بصورتی که خیلی از مردم اهل سنت از انتقالی بنده ابراز ناراحتی کرده و تعدادی از این افراد در صدد منصرف ساختن بنده از انتقال بودند و موقعیت بنده بخاطر خدمت خالصانه همیشه مورد تقدیر و تشکر مسولین و مردم بود.
این جوان خبرساز اینگونه ادامه داد: تا بحال سابقه قضایی نداشته ام و دروغ مضحک وهابیون کوته فکر در خصوص قتل سرباز را هیچ شخصی باور نمی کند اینها اگر راست می گویند با سند و مدرک صحبت کنند و اسم و نام و نشانی از آن سرباز ذکر کنید و شاهدی بیاورید که این رویداد را در مکان عمومی اورژانس بیمارستان دیده باشد خانواده آن سرباز ساختگی کجا بودند بخدا اگر یک نفر شاهد بیاورید تا از این دروغ احمقانه را تایید کند بنده خود حکم قصاص اعدام را برای خود صادر میکنم.
شیرانی در پایان بیان داشت: تفاوت اهل سنت با وهابیت در یک کلام است، وهابیت ضلالت و گمراهی اشکار و دشمن شیعه و سنی و کل اسلام است و اما اهل سنت ار فرق اسلامی برادران دینی ما و طبق فرمایش مقام معظم رهبری همه ما ایرانی هستیم و با هم برادر و برابریم و وحدت ملی خودمان را بیش از پیش مستحکم خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 7250 https://www.asrehamoon.ir/vdcaionm.49nea15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مرتضی
ان شائلله که موفق وپیروز باشید .
علی
امیدوارم در این راه باقی بمانند