تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۶
مدیرکل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان؛

67 میلیارد تومان اعتبار سهم سیستان برای بیابان زدایی است

عبدالباسط پاکزاد گفت: سال گذشته برای بیابان زدایی سیستان 67 میلیارد و 680 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد.
67 میلیارد تومان اعتبار سهم سیستان برای بیابان زدایی است
عبدالباسط پاکزاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: سال گذشته برای بیابان زدایی سیستان 67 میلیارد و 680 میلیون تومان با احتساب خرید مالچ در نظر گرفته شده بود که شامل دشت سیستان 6 میلیارد و 250 میلیون تومان، استانی یک میلیارد و 430میلیون تومان و60 میلیارد تومان صندوق توسعه ملی و طرح جامع می شود.

وی اظهار کرد: کل پروژه‌های سیستان در سال 98 در زمینه های مالچ پاشی 900هکتار، نهال کاری هزار و 630 هکتار، پخش آب 14 هزار هکتار، بادشکن 150 کیلومتر، قرق 13 هزار و 500 هکتار، مراقبت و آبیاری 865 هکتار، مدیریت چرا سه هزار و 400 هکتار، تولید نهال 55 هزار اصله و نهال کاری مالچ 450 هکتار انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول، ۱۴ هزار هکتار از اراضی سیستان پخش آب دارد که می تواند به پخش آب در عرصه های بیابانی کمک کند و باعث مرطوب شدن آن ها شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: در معاونت فنی برنامه توان راهبردی برای سیستان تهیه شد که ۸۵۰ هزار هکتار آن را در نظر گرفتیم، این برنامه راهبردی حتی در وزارتخانه نیز ارائه شد.

پاکزاد افزود: برای آبخیزداری در سیستان برنامه این است که از سیلاب های ورودی برای پخش آب به صورت مطالعه شده و علمی استفاده شود، به علاوه اعتبارات از ردیف های مختلف وارد می شود و برنامه های خود را اجرا می کنیم.

وی گفت: برای ستاد ملی مبارزه با گرد و غبار در سال 98 بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد که ۳۴ میلیارد تومان مربوط به منابع طبیعی بود که در قالب پروژه سیستان در بخش آب، نهال‌کاری، قرق و ... از آن استفاده شد.

انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcb50b8frhb5gp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما