تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۰
عطاءاله اکبری گفت: ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان توسط این اداره کل در دست اجرا است.
​۵۰ پروژه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه شهرهای سیستان و بلوچستان در حال اجراست/سکونت ۳۱۵ هزار نفر در بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی
عطاء اله اکبری، مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: ۵۰ پروژه بازآفرینی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و سراوان توسط این اداره کل در دست اجرا است.

وی اظهار کرد: این اداره کل در راستای اجرایی شدن سیاست های محرومیت زدایی از چهره محلات حاشیه چهار شهر مذکور در چند  سال اخیر اجرای پروژه های زیربنایی و روبنایی محرک رشد و توسعه محلات را به عنوان یکی از مهمترین مسئولیت های سازمانی خود در دستور کار ویژه قرار داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین ‌منظور در شهرهای مورد هدف طرح های باز آفرینی سیستان و بلوچستان، اقدامات مختلفی نظیر اجرای زیرسازی، بهسازی و آسفالت معابر، احداث و تکمیل فضاهای آموزشی، بهسازی مسیل های مناطق هدف، احداث فضاهای تفریحی، تکمیل بازارچه های محله ای، برگزاری دوره های مهارت آموزی برای اشتغال ساکنان محلات هدف و همچنین برپایی دوره آموزشی تامین سرپناه امن در اولویت کاری قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: محلات پیش بینی شده اجرای پروژه های باز آفرینی شهری استان به ترتیب با هفت محله به زابل، پنج محله به زاهدان، ۲ محله به خاش و سه محله به سراوان اختصاص دارد.

اکبری تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۵ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان در حوزه شهرستان های تحت پوشش این اداره کل در بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساکن هستند که از این تعداد بیشترین جمعیت به زاهدان اختصاص دارد.

وی همچنین وسعت بافت‌ فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی سیستان و بلوچستان در شهرستان های تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال استان را ۲ هزار و ۷۷۸ هکتار عنوان کرد و افزود: تمام تلاش همکاران ما با اجرای پروژه های بازآفرینی شهری خلق فضاها و مكان های شهری مناسب با هدف رسیدن به توسعه پایدار در محلات هدف باز آفرینی شهری است.

شایان ذکر است؛ سیستان و بلوچستان به دلیل وسعت زیاد دارای ۲ اداره کل راه و شهرسازی شمال و جنوب است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaw6n6i49ny61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما