تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۶
قاسم حسن زاده یکی از همرزمان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ارادت به حضرت زهرا (س) و ولایتمداری رمز محبوبیت حاج قاسم بود، گفت: امروز دشمن از نام این شهید بیشتر از سردار سلیمانی واهمه دارد.
نام "شهید سلیمانی" لرزه بر اندام دشمنان انداخته است/ ارادت به حضرت زهرا (س) و ولایتمداری رمز محبوبیت حاج قاسم
قاسم حسن زاده یکی از همرزمان سردار سپهبد شهید سلیمانی که در یکی از عملیات های موفقیت آمیز به عنوان بی سیم چی افتخار با سردار دلها را داشته است در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون به اولین دیدارش با این فرد مجاهد اشاره می کند و می گوید: سال ۶۴ در خط پدافندی فاو که نوجوانی حدودا ۱۶ ساله بودم در جمع دوستانه ای که متشکل از رزمندگان استان های کرمان و سیستان وبلوچستان بود در خط مقدم نشسته بودیم که سه نفر از دور در حال نزدیک شدن به ما بودند، در این جمع جز "رزمنده آهنگران" آن دو شخص دیگر را نمی شناختم و تنها نامی از قاسم میرحسینی شنیده بودم و حاج قاسم سلیمانی را اصلا ندیده بودم.

وی می افزاید: وقتی این افراد به ما نزدیک شدند یک نفر دست بر گردن بنده گذاشت مرا در آغوش کشید و پیشانی ام را بوسید و گفت" پسر جان کلاه آهنی سرت بگذار"، در ابتدا گمان کردم فرد بیکاری است که به کلاهم ایراد گرفته وقتی پرس و جو کردم، گفتند ایشان "حاج قاسم سلیمانی، فرمانده لشکر 41 ثارالله" است؛  این اولین برخورد و آشنایی من با سردار دلها بود.

همرزم شهید ادامه می دهد: برایم خیلی جالب و جذاب بود که فرمانده لشکر اینقدر ساده و دوست داشتنی باشد و مثل برادر بزرگترم با من برخورد کند، بدون تحکم و دستور، خیلی دوستانه تاکید کرد که کلاه آهنی سرم بگذارم که مبادا ترکش خمپاره ای به من آسیب برساند.

وی در ادامه به بیان ویژگی هایی از حاج قاسم اشاره کرد و می گوید: در خصوص شخصیت حاج قاسم خیلی ها سخن گفته اند و در واقع اخلاص، ایمان، ولایت مداری، مردم داری، گذشت و صبر و ایثار، ساده زیستی، تدبیر و مدیریت عالی از ویژگی های برجسته ایشان است.

بوسه شهید سلیمانی بر عکس شهید میرحسینی

حسن زاده که حرف هایش را با بغی در گلو عنوان می کند با کمی مکث به عشق و علاقه سردار به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه نیروهای رزمنده و خانواده شهدا اشاره کرد و ادامه می دهد: لشکر ۴۱ ثارالله از نیروهای سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تشکیل می شد و حاج قاسم سلیمانی  علاقه خاصی به رزمندگان سیستان و بلوچستان داشت، قائم مقام ایشان در لشکر حاج قاسم میرحسینی از نیروهای همین استان بود و حاج قاسم سلیمانی  خیلی به ایشان علاقه‌مند بود و می گفت وقتی میرحسینی وارد خط می شود آرامش خاصی به خودم و رزمندگان می دهد.

وی تصریح می کند: گواه این ادعا به قبل از شهادت شهید سلیمانی بر می گردد که در محل کار پس از ادای احترام به تصاویر شهدا، در نهایت بوسه ای بر عکس شهید میرحسینی قائم مقام لشکر 41 ثارالله می زند.

ارادت به حضرت زهرا (س) رمز محبوبیت حاج قاسم  

این همرزم شهید در بخش دیگر خاطراتش به ارادت خاص و ویژه سردار دلها به حضرت فاطمه الزهرا(س) اشاره و بیان می کند: حاج قاسم محب اهل بیت بود و به یقین مادری حضرت زهرا(س) را دیده بودند. در عملیات والفجر وقتی چشم‌ ها به آب‌های پرطوفان، خشمگین و ترسناک اروند افتاده بود، آن‌جا هیچ نامی آشناتر از نام حضرت زهرا (س) شنیده نمی شد؛ در کنار «اروند» ایشان در تلألؤ اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها به حضرت زهرا توسل کرد" و یا " وقتی دشمن آتش مسلسل‌ها، خمپاره‌ها و توپ‌های خود را مستانه را بر ساحل باز کرد و جوی‌هایی از خون به اروند روانه شد، آن‌وقت هم همه تدابیر از کار افتاده بود و نامی جز نام حضرت زهرا (س) بر زبان‌ها جاری نمی‌شد."

وی اظهار می کند: بیاد دارم در عملیات والفجر 10 که به عنوان نیروی مخابراتی در کنار حاج قاسم حضور داشتم عنایت حضرت زهرا را آنجا دیدم که چگونه حاج قاسم از ایشان درخواست کرد که این رزمندگان فرزندان شما هستند مادری کنید و برای آنها اتفاق نیافتد، آنجا یقین کردم که نجواهای حاج قاسم به حضرت زهرا(س) بی پاسخ نمی ماند.

ایستادگی و مقاومت حاج قاسم هیچ گاه حذف و فراموش شدنی نیست

وی در بخش دیگر از خاطرات شیرین‌ش، علت محبوبیت حاج قاسم را در در دو موضوع اخلاص در عمل و ولایت مداری عنوان می کند و می گوید: ایستادگی و مقاومتی که حاج قاسم در جامعه بنا نهاده شده هیچ گاه حذف شدنی و فراموش شدنی نیست.

حسن زاده خاطر نشان می کند: مکتب حاج قاسم مکتب ایثار، از خودگذشتگی، اقتدار، عظمت، مقاومت و ایستادگی است؛ الگویی برای تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی که همگان به عنوان یک پاسدارِ ارزش ها و کسانی که خواهان فرهنگ ناب محمدی هستیم باید از آن بهره گرفته و استقامت داشته باشیم، استقامتی که حاج قاسم در مبارزه با استکبار و در مباحث فرهنگی و عمل به سیره شهدا و سایر حوزه های مختلف آن را داشت.

 وی می گوید: دشمن به دنبال گرفتن حیا و غیرت از زنان و مردان است، می خواهد اعتقاد عاشورا و فرهنگ اهل بیت را از ما بگیرد تا از این طیق به اهداف شوم خود برسد، در این زمینه باید مقاومت و ایستادگی کرده و با عمل به سیره و مکتب شهدا به ویژه حاج قاسم سلیمانی مسیر را ادامه دهیم.

به گفته این همرزم شهید، دشمن امروز بیشتر از شخص "حاج قاسم" از "شهید سلیمانی" و زنده بودن نام او واهمه دارد، چرا که عطر وجود حاج قاسم امروز تمام عالم را فرا گرفته و تشییع میلیونی این شهید والا مقام گویای همه چیز است، دشمن از طنین صدای حاج قاسم در جهان اسلام ترس دارد و می داند که با شهادت حاج قاسم راه، مکتب، سیره و صدای او هرگز خاموش نشده بلکه با قوت بیشتری ادامه دارد.
 
 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcd5o0ffyt0on6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما