تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان:

شهید مرتضی آوینی معلم و مولد هنر انقلاب اسلامی بود

رئیس حوزه هنری سیستان و بلوچستان گفت: شهید مرتضی آوینی معلم و مولد هنر انقلاب اسلامی بود و هویت هنر انقلاب مدیون این شهید است.
شهید مرتضی آوینی معلم و مولد هنر انقلاب اسلامی بود
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مصطفی سیاسر در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: هر ساله مصادف با شهادت شهید مرتضی آوینی هفته هنر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود که متولی آن حوزه هنر انقلاب اسلامی است و  این هفته از ۲۰ تا ۲۶ فروردین ادامه دارد.

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی با محوریت حوزه هنری به اجرا در می‌آید این هفته با سید شهیدان اهل قلم و سالروز شهید آوینی شروع می‌شود که تجسم کامل و جامعی از هنر انقلاب اسلامی است.

شهید مرتضی آوینی نماد معلم و مولد هنر انقلاب اسلامی

به گفته سیاسر؛ شهید مرتضی آوینی معلم و مولد هنر انقلاب اسلامی بوده که هویت هنر انقلاب مدیون این شهید است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هنر انقلاب خیمه و پرچم آن در احتزاز که به برکت تلاش‌های خالصانه شهید آوینی در عرف، فرهنگ و هنر است که در سه لایه هنر انقلاب مرجعیت دارد.

وی گفت: به لحاظ نظری شهید آوینی مبانی هنر انقلاب را ارائه کرده که درخصوص هنر انقلاب اسلامی نوشته و مقالات زیادی منتشر کرده و به تحلیل و تبیین نامه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) تحت عنوان منشور تجدید عهد هنرمندان با انقلاب اسلامی اشاره‌ای کرده است.

سیاسر اذعان کرد: شهید مرتضی آوینی مرجع ژورنالیسم هنر انقلاب اسلامی و مقالاتی که در منشور سوره به چاپ رسیده مباحث مختلفی درخصوص وقایع و اتفاقات هنری در کشور بوده منتشر کرده است.

این مسئول افزود: شهید آوینی هنرمند انقلاب اسلامی است که آثار متعددی از جمله؛ مجموعه روایت فتح که روایت‌های مستند از جهاد سازندگی و جنگ که آن شهید انجام داده یک مجموعه شامل چند ده مستند که به صورت مستمر از تلویزیون پخش می‌شد.

وی بیان کرد: هنر انقلاب اسلامی یعنی تحول و دگرگونی و به تعبیر مقام معظم رهبری گرایش مستمر به بهتر شدن که این گرایش مستمر و این تحول در گفتمان عمومی حضرت اقا به پیشرفت ازش یاد شده و هنر انقلاب یعنی هنر پیشرفت هنری که زیرساخت فرهنگی لازم و هویت پیشرفت را برای جامعه فراهم می‌کند.

سیاسر با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خاطرنشان کرد: در هفته‌های پیش رو رونمایی از چندین اثر از تولیدات اخیر؛ مستند زندگی و شهادت عبدالواحد ریگی که از شبکه‌های سراسری و هامون پخش، مستند خاک مادر درمورد وقایع استان اکران و تولید سه نماهنگ در اردیبهشت و خرداد رونمایی و انتشار خواهد شد.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcci4qss2bqp48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما