تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از مشاهده دو راس قوچ و میش وحشی در مناطق کوهستانی اطراف شهرستان سرباز پس از ده سال خشکسالی خبر داد.
بازگشت قوچ و میش وحشی پس از ده سال  خشکسالی به سرباز
وحید پورمردان در گفتگو با عصرهامون گفت: در پی گزارش همیاران محیط زیست سرباز مبنی بر مشاهده قوچ و میش در یکی از مناطق کوهستانی شهرستان، محیط بانان با حضور در منطقه مذکور موفق به مشاهده و تصویربرداری از این قوچ و میش برای اولین بار پس از ده سال شدند.
 
وی افزود: با افزایش بارندگی های بهاره و به دنبال بهبود شرایط زیستگاه ها در شهرستان سرباز، حیات وحش که به دلیل خشکسالی های چندساله از این مناطق کوچ کرده بودند به زادگاه اصلی خویش بازگشتند. .
 
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با اعلام این منطقه به عنوان منطقه شکار ممنوع و حفاظت بیشتر، شاهد افزایش جمعیت قوچ و میش و سایر زیستمندان در سال های آینده باشیم.

وی عنوان کرد: قوچ و میش های نر معمولاً شاخ های بلند حلزونی شکلی دارند که به طرف پهلوی صورت و رو به جلو خمیده است.سطح جلویی شاخ ها مثلثی به نظر می رسد که یکی از راه های تمایز این گونه با سایر گونه ها در ایران، وجود شاخ های  پیچ خورده و منحصر به فرد نرها می باشد.

شایان ذکر است ماده ها نیز شاخ های کوتاهی دارند.از ویژگی های دیگر این قوچ ها وجود موهای بلند و سفید رنگ در ناحیه زیر گردن و سینه است. موهای پشت در تابستان کوتاه به رنگ زرد شنی  و در زمستان بلند و قهوه ای رنگ است.زیر شکم و کفل ها سفید است که گیاهخوار و نشخوار کننده هستند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdns0fjyt0fo6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما