تاریخ انتشار :پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
مجتبی ابراهیمی به عملکرد فراکسیون امید مجلس اشاره کرد و گفت: فراکسیون امید به جای این که تریبون پیگیری مطالبات مردم از دولت باشد، عملکرد دولت را توجیه می کند و با برخی از تصمیم های غلطی که در دولت اتخاذ می شود، همراهی می کند.
فراکسیون امید به جای پیگیری مطالبات مردم عملکرد دولت را توجیه کرد
به گزارش عصرهامون، «مجتبی ابراهیمی» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در گفت و گو با خبرنگار سیاسی راه دانا در خصوص عملکرد فراکسیون امید مجلس اظهار داشت: فراکسیون امید مجلس در آغاز کار با شعارها و وعده های قابل قبولی برای بخشی از جامعه وارد مجلس شد و مطالبی که در ابتدای راه مطرح می کرد و هماهنگی که بین اعضای فراکسیون وجود داشت نوید این را می داد که ما یک فراکسیون خوب سیاسی را داشته باشیم.
 
وی تصریح کرد: از همان اولین روزهای پایان انتخابات و قبل از شکل گیری مجلس دهم برخی از اعضای فراکسیون به خصوص بعضی از اعضای گمنام و تازه کار فراکسیون امید در تهران مصاحبه هایی را انجام دادند که در شأن و اندازه یک نماینده مجلس آن هم نماینده کلان شهر و پایتخت تهران نبود.

وی در تشریح استراتژی فراکسیون امید مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: فراکسیون امید بنای بر این دارد که در مجلس یک عملکرد مستقل البته با غلظت کار سیاسی داشته باشد. امروز بعد از 4 سال که به عملکرد فراکسیون امید نگاه می کنیم به نظر می رسد چند نکته وجود دارد؛ در بین فراکسیون امید به شدت تشتت نظر وجود دارد؛ در عین حال فراکسیون امید به جای این که تریبون پیگیری مطالبات مردم از دولت باشد، عملکرد دولت را توجیه می کند و با برخی از تصمیم های غلطی که در دولت اتخاذ می شود، همراهی می کند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دلیل همراهی فراکسیون امید با تصمیم های غلط دولت را حمایت این فراکسیون از رئیس جمهور دانست و افزود: فراکسیون امید از رسالت اولیه و اصلی خودش که زبان گویای مردم  بودن و ناظر منصف بودن بر عملکرد دولت است، فاصله گرفته و به حامی بی چون و چرای مواضع دولت تبدیل شده است و همه تصمیم گیری هایشان را از پنجره یک کار سیاسی انجام دادند. این مسئله به فراکسیون امید ضربه زد و زمانی که موضوعات، دسته بسته بندی ها، جناح گرایی و قبیله گرایی سیاسی جای نظارت صحیح و منصفانه را بگیرد، طبیعتاً نتیجه کار نمی تواند معدل خروجی مناسبی داشته باشد.

ابراهیمی با بیان این که امروز بعد از گذشت 4 سال نمی توان نمره قابل قبولی به فراکسیون امید داد، گفت: فراکسیون امید در کاری که خودشان باهم قرار گذاشته بودند و آن کار همراهی با دولت و عدم نظارت بود نمره 20 گرفته است، اما در خصوص این که فراکسیون امید یک فراکیسون مستقل از دولت، ناظر منصف دولت و زبان گویای مطالبات به حق جامعه و مردم از دولت باشد، با ارفاق نمره 10 می گیرد.

وی در پاسخ یه این سوال که "آیا فراکسیون امید توانسته است به وعده های انتخاباتی خودش عمل کند؟" گفت: گیر کار عدم تحقق وعده های فراکسیون امید این جاست که بین انجام وظایف نمایندگی و همراهی سیاسی با دولت، تشخیص اشتباه می دهند و فکر می کنند همراهی سیاسی با دولت و هر نوع برنامه و تصمیم دولت بر انجام وظایف اصلی و شعون اصلی نمایندگی اولویت دارد؛ این یک آفتی است که باعث می شود نتوانند وعده های خود را که با آن وعده مردم به ایشان رای دادند، عملیاتی کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که "آیا فراکسیون امید در انتخابات آتی مجلس مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت؟" بیان داشت: اگر فراکسیون امید همین چیزی که امروز وجود دارد باشد، قطعاً مردم هیچ رایی به آنان نمی دهند و اگر به فریب روی بیاورند، فرافکنی کنند، بخواهند دیگری را مقصر بدانند و بخواهند فضا را غبارآلود کنند مسئله دیگری است، اما در فضای صادقانه و شفاف به نظر نمی رسد مردم  به تداوم این وضعیت که بروز و ظهورش در مسائل اقتصادی و اجتماعی به شدت زیاد است، رای بدهند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdci3vazwt1azy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما