تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۵
یونس حقانی از گندزدایی و ضدعفونی کردن مکان های عمومی و پرازدحام شهر برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا خبر داد.
ضدعفونی کردن مکان های عمومی و پرازدحام چابهار برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا/ شهروندان از سفر به چابهار خودداری کنند
به گزارش عصرهامون، یونس حقانی؛ شهردار بندر چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ابزار برای کنترل شیوع کرونا مشارکت و آموزش مداوم مردم است بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین اقدامات قبل از انجام هر کاری، تبیین و تشریح رعایت موازین بهداشتی و تلاش برای ارتقای دانش و آگاهی عموم شهروندان است تا با آشنایی بیشتر با کروناویروس مقابله کنند.
 
وی با اشاره به ارتقای سلامت عمومی مردم افزود: با هماهنگی مرکز بهداشت شهرستان از هفته پیش تبلیغات محیطی و آموزش شهروندان در کاهش آسیب‌ها و تلفات این بیماری شروع شده و این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد.
 
شهردار چابهار ادامه داد: در کنار ارتقای دانش و آگاهی شهروندان عملیات گندزدایی در ناوگان حمل و نقل عمومی و سرویس مدارس دانش آموزان شروع شده به طوری که بعد از اتوبوس‌ها، گندزدایی در تاکسی‌ها نیز آغاز خواهد شد.
 
وی گفت: در طول 48 ساعت گذشته ضدعفونی و گندزدایی بازار عمومی چابهار، مکان های عمومی و پرتردد و پارک ها انجام شد.
 
حقانی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا به منظور پیشگیری از این بیماری محیط مدرسه‌های شهرستان و بعضی از ادارات به ضدعفونی و گند زدایی شد.
 
وی با اشاره به اینکه بعضی از هتل ها خودجوش تعطیل کرده اند تصریح کرد: ضمن تشکر از مدیران هتل هایی که در آستانه تعطیلات و نوروز هتل ها را به دلیل شیوع بیشتر این بیماری تعطیل کردند از بقیه هتلدارها هم درخواست داریم اینمورد را جدی بگیرند.
 
شهردار بندر چابهار با تاکید به مردم جهت پرهیز ار سفر به چابهار خاطرنشان کرد: با توجه به ایام سفر و خوبی آب و هوای چابهار از شهروندان درخواست داریم از سفر به این شهرستان خودداری کنند چراکه امکانات درمانی و خدمات بیمارستانی در چابهار به دلیل فاصله زیاد با مراکز استان بسیار کم است و در زمان هایی مراجعه کنند که خطر این بیماری وجود نداشته باشد و با رعایت اینموارد کمترین آسیب و کمترین شیوع بیماری در چابهار باشیم.
 
حقانی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس مردم از تماس‌های غیرضروری و حضور در محیط‌های شلوغ و ایجاد ازدحام خودداری کنند گفت: شهروندان باید این بیماری را جدی بگیرند و با رعایت نکات بهداشتی نظیر رعایت فاصله منطقی با همه افراد، خودداری از روبوسی و دست دادن‌ و شستن دست‌ها با آب و صابون به کنترل و توقف انتشار این ویروس کمک کنند.

انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcgwq9quak9xn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما