تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان خبر داد؛

پایش محیط زیست با ذره بین پژوهش دانشگاهی

وحیدپورمردان گفت: وبینارهای سه روزه با مشارکت ادارات حفاظت محیط زیست و مراکز علمی کشور با هدف برنامه پایش محیط زیستی در چارچوب استاندارهای علمی به روز برگزار شد.
پایش محیط زیست با ذره بین پژوهش دانشگاهی
وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: این نشست سه روزه بصورت ویدئو کنفرانس با حضور ادارات حفاظت محیط زیست استان ها و معاونین پژوهشی دانشگاها و مراکز علمی کشور در زمینه تقویت و ساماندهی پایش محیطزیست در حوزه های محیط زیست دریایی، زیستگاه ها و محیط طبیعی و موضوع آلاینده ها و محیط زیست انسانی انجام شد.

وی افزود: در این وبینار سه روزه بر محور هایی همچون تقویت هم افزایی، تعامل و هماهنگی هر چه بیشتربرای فعالیت های مشترک با استفاده از ظرفیتهای مراکز علمی وفن آوری بحث و تأکید شد.

پورمردان ادامه داد: از جمله مباحث محوری مطرح شده می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست انسانی از قبیل هوا، انرژی و گرد و غبار، آب و خاک و مدیریت پسماند اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اشاره کرد: از دیگر موضوعات مطروحه در وبینار سه روزه با مراکز علمی و دانشگاهی کشور می توان به تبیین برنامه پایش محیط زیست دریایی و تالاب ها و تبیین برنامه پایش محیط زیست طبیعی اشاره کرد.

پورمردان افزود: چارچوب برنامه های ارائه شده شامل، معرفی اجمالی حوزه فعالیت، بیان اهم چالشهای پایش محیط زیستی، خط مشی های سازمانی، برنامه ها و اولویتهایی با رویکرد تقویت و ساماندهی نظام پایش زیست محیطی با استفاده از توان و ظرفیت دانشگاهها، پارک های علم وفنآوری  پژوهشکده و ... می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgnn9qyak9xu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما