تاریخ انتشار :شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۵۹
مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اجرای طرح بهسازی و ساماندهی سیمای حریم قلعه ناصری

حمزه امیریان گفت: طرح بهسازی و ساماندهی سیمای حریم قلعه ناصری شهر ایرانشهر توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اجرایی می شود.
اجرای طرح بهسازی و ساماندهی سیمای حریم قلعه ناصری
به گزارش عصرهامون حمزه امیریان، مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: آثار تاریخی و سیمای آن گنجینه گران‌ بهایی از فرهنگ این مرز و بوم به شمار می رود و هسته‌های متمرکزی بوده که کارکردهای مختلف شهری را درون خود پاسخگو هستند.

وی افزود: قلعه ناصری شهر ایرانشهر به همراه فضای باز اطراف آن از عوامل شکل‌ دهی به استخوان ‌بندی شهر به شمار می رود که نقش به سزایی در تعاملات اجتماعی شهروندان ایفا می کند که نیازمند باز زنده سازی کالبدی منظر شهری است.

امیریان با اشاره به این‌ که بهسازی نماهای فرسوده و واجد ارزش، پیداش جداره‌ها و حذف آلودگی‌های دیواری و طرح ساماندهی سیمای حریم قلعه ناصری شهر ایرانشهر در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی این شهرستان قرار دارد، تصریح کرد: این طرح مطابق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی در خصوص ساماندهی و حفاظت از بافت‌ها و بناهای تاریخی تهیه شده و شامل توسعه فضای سبز و کف ‌سازی پیاده راه‌های اطراف این بنای تاریخی است.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هزینه اجرای این طرح که با مشارکت شهرداری ایرانشهر انجام خواهد شد، از محل اعتبارات باز آفرینی شهری این اداره در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdf50fkyt0sn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما