تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۳
سردار احمد طاهری از كشف از ۱ تن و ۴۱۲ کیلو مواد مخدرطی درگیری مسلحانه تکاوران انتظامی با عناصر قاچاق مواد افیونی، در سیستان و بلوچستان خبر داد.
کشف یک تن و ۴۱۲ کیلو مواد افیونی در سیستان و بلوچستان/۲۲ سوداگر مرگ دستگیر شدند
سردار  احمد طاهری، فرمانده انتظامی سیستان وبلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در راستاي كنترل تحرکات باندهای قاچاق مواد مخدر در جنوب شرق کشور، با اشراف اطلاعاتي پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سرنخ‌هايي از فعالیت عناصر مسلح و قاچاق مواد افیونی در مناطقی از شمال و جنوب استان که قصد انتقال محموله های سنگین مواد مخدر از مناطق مذکور به عمق کشور را داشتند به دست آمد که با برنامه‌ريزي دقيق عملياتي، تشديد اقدامات کنترلي در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي مسيرهاي تردد قاچاقچيان در شهرستان " نیکشهر" در جنوب و شهرستان "زاهدان، زابل، هیرمند و نیمروز " در شمال استان شناسایی و تکاوران انتظامی به طور هماهنگ و همزمان در قالب چند تيم پوششي و عملياتي با اجراي هدفمند كمين و طرح مهار، مناطق مورد نظر را در تحت كنترل و رصد خود قرار دادند و موفق شدند محموله های مورد نظر را شناسایی کنند .

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: قاچاقچیان مسلح مواد مخدر که با ۳ دستگاه وانت نیسان و ۸ دستگاه خودروی سواری ۴۰۵ و یک دستگاه موتور سیکلت در حال انتقال مواد افیونی بودند به محض مشاهده تکاوران انتظامی، اقدام به تيراندازي به سمت آنان كردند و مأموران نيز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتيک مناسب عملياتي، مقابله به مثل کرده و با آتش پر حجم خود خودرو های حامل مواد را زمین گیر کردند.

سردار طاهری بیان کرد: سوداگران مرگ که تاب مقابله با تکاوران پلیس را نداشتند، با رها كردن خودروهای حامل مواد به اطراف متواري شدند که در ادامه و طی تعقیب و گریز قاچاقچیان در ارتفاعات مناطق مذکور ۲۲ سوداگر مرگ دستگیر و تعداد ۶ قبضه سلاح کلاش، ۲ قبضه کلت کمری و یک قبضه سلاح شکاری بهمراه ۴۲ فشنگ جنگی از آنها به دست آمد.

وی خاطر نشان کرد: در پاک سازی محل های درگیری و طی بازرسی از خودروهای توقیف شده از قاچاقچیان در مجموع ۱ تن و ۴۱۲کیلو گرم مواد افیونی تریاک کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای دستگیری دیگر اعضای این باند قاچاق ادامه دارد، با اشاره به عزم جدی پلیس استان در مقابله با پدیده خانمان سوز قاچاق مواد افیونی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcf00dyew6dtya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما