تاریخ انتشار :شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۴
دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با انجام 4 مسابقه در روز جمعه آغاز می‌شود و در حساس‌ترین بازی استقلال به مصاف مس رفسنجان تیمی که رکورد دار تساوی این فصل است می‌رود.
استقلال - مس؛ عبور از مستحکم‌ترین خط دفاع برای صدرنشینی
به گزارش عصرهامون به نقل از خبرگزاری فارس؛ دیدارهای هفته چهاردهم لیگ برتر روز جمعه با انجام 4 مسابقه آغاز می شود.
نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛
ذوب آهن اصفهان - صنعت نفت آبادان؛ بهترین تیم ایران مقابل خط حمله ضعیف!
ذوبی ها هفته گذشته در حالیکه از دقیقه 26 مسابقه 10 نفره شدند یک امتیاز از فولاد خوزستان گرفتند و صنعت نفت آبادان هم درخانه مقابل استقلال با یک پنالتی شکست خورد پنالتی که باعث اعتراض شدید مربیان و بازیکنان این تیم شد ولی در نهایت سه امتیاز از دست رفت. مربیان ذوب آهن مدعی هستند بهترین تیم ایران هستند و نفت آبادان هم همیشه مدعی فوتبالی تکنیکی و تماشاگر پسند بوده است. این تیم اکنون با مربی برزیلی خود میهمان شاگردان مهدی تارتار است. فصل گذشته هر دو تیم یکبار در مصاف باهم پیروز شدند.
ذوب آهن 17 امتیازی در رده هفتم جدول است سه هفته بدون شکست را سپری کرده ولی صنعت نفت برای بقا در لیگ برتر تلاش می کند و در حال حاضر با 9 امتیاز در رده یکی مانده به آخر جدول و روی پله پانزدهم ایستاده که شانس صعود دو پله ای در جدول لیگ را دارد. نفتی ها با 7 گل زده یکی از ضعیف ترین خط حمله های این فصل لیگ را در اختیار دارند.
نفت مسجدسلیمان - آلومینیوم اراک؛ پایان ناکامی‌ نفت؟
نفت مسجدسلیمان تیم قعرنشین لیگ برتر با 33 گل خورده در این فصل شرایط اسف باری را تجربه می کند این تیم تقریبا باعث تقویت خط حمله تمامی تیم های لیگ برتری شده و هفته گذشته هم 4 گل از سپاهان خورد تا ابراهیم اشکش سرمربی جدید تیم سه بازیکن را بعد از این شکست از تیم  کنار بگذارد!نفتی ها برای بقا تلاش می کنند و کار بسیار سختی پیش رو دارند.
حریف آنها تیم آلومینیوم اراک هفته گذشته به دلیل بارش برف بازی نکرد. آلومینیوم با 5 گل خورده به همراه پرسپولیس  دومین خط دفاع مستحکم ترین لیگ را در اختیار دارند اما در گلزنی مشکل اساسی دارد و  به اندازه نفت آبادان فقط 7 گل زده  که آمار بسیار ضعیفی برای تیم رده نهمی جدول است. شاگردان رحمتی این هفته در برف تمرین کرده اند و حالا باید در جنوب کشور و خوزستان به میدان بروند. باید دید ابراهیم اشکش سرمربی جدید نفت در دومین حضورش در لیگ برتر چه خواهد کرد و آیا نفت مسجدسلیمان همچنان روی نوار ناکامی و شکست های سنگین گام بر می دارد یا بالاخره این شرایط برای نفت مسجدسلیمان به پایان می رسد.
استقلال - مس رفسنجان؛ عبور از بهترین خط دفاع لیگ برای صدرنشینی
مس رفسنجان از زمان حضورش در لیگ برتر هیچ وقت مقابل استقلال برنده نبوده و بعید است که این هفته هم بتواند سه امتیاز را از تیم آماده ساپینتو بگیرد. استقلال بهترین فرصت را برای صدرنشینی دارد و در صورت پیروزی خانگی حداقل به صورت موقت هم بالاتر از پرسپولیس می ایستد. البته آبی پوشان در این مسابقه محمد محبی، حسین مهری و صالح حردانی را در اختیار ندارند با این حال آبی پوشان به اندازه کافی بازیکن در اختیار دارند که به یک برد خانگی برسند و حتی تفاضل گل خود را هم بهبود ببخشند.
مس رفسنجان 4 هفته است که شکست نخورده و با 4 گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را دارد. شاگردان محمد ربیعی حتی از پرسپولیس صدرنشین هم کمتر گل خورده اند اما در گلزنی مشکل زیاد دارند و فقط 7 گل زده اند و با 18 امتیاز در رده ششم جدول لیگ ایستاده اند. ربیعی سرمربی تیم هم به این ضعف تیمش اعتراف کرده و می گوید اگر بودجه مناسب داشته باشیم در نیم فصل مهاجم جذب خواهند کرد.  بنابراین استقلالی ها این بار کار سختی را مقابل خط دفاع مستحکم مس خواهند داشت. این مسابقه آزمون جدی برای خط حمله استقلال است تا توانایی‌هایش را مقابل بهترین خط دفاع لیگ به اثبات برساند. مس رفسنجان با 9 تساوی رکورددار مساوی در این فصل لیگ در این بازی هم احتمالاً برای گرفتن یک امتیاز بازی خواهد کرد. 
فولاد خوزستان - هوادار تهران؛ برد چهارم قرمزپوشان اهوازی؟
فولاد خوزستان این فصل با توجه به بودجه مناسبی که برای جذب بازیکن داشت نتوانست نتیجه گیری خوبی داشته باشد و اکنون با  16 امتیاز در رده دهم جدول لیگ ایستاده است. جواد نکونام سرمربی تیم یکی از دلایل ناکامی تیمش را مصدومیت های زیاد بازیکنان تیمش دانسته و اینکه بسیاری از بازیکنان تاثیرگذارش را در اختیار نداشته است اما تیم هوادار با 13 امتیاز یک رده پایین تر از قرمزپوشان اهوازی ایستاده و این هفته برای نباختن به مصاف فولاد خواهد رفت. این بازی هم تقابل استقلالی های سابق است. 
 فولاد به دنبال برد خانگی است تا شرایط خود را در جدول لیگ هم سامانی بدهد اما گل زدن به هوادار سختکوش آسان نیست. فقط جواد نکونام باید بداند اگر برنده بازی نبود از استراتژی دفاعی حریف انتقاد نکند! البته بعید است که شاگردان نکونام در این بازی برنده نشوند و آنها برای کسب چهارمین برد فصل خود شانس زیادی دارند. 
برنامه مسابقات هفته چهاردهم لیگ برتر:
هفته چهاردهم؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت- آغاز سال نو میلادی
جمعه ۹ دی
ذوب آهن اصفهان  -صنعت  نفت آبادان- ساعت ۱۴- ورزشگاه فولادشهراصفهان
استقلال - مس رفسنجان- ساعت ۱۵- ورزشگاه آزادی تهران
نفت مسجد سلیمان- آلومینیوم اراک- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان
فولاد خوزستان- هوادار تهران- ساعت ۱۷- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز
شنبه ۱۰ دی
مس کرمان – ملوان بندر انزلی- ساعت ۱۴- ورزشگاه شهید باهنر کرمان
پیکان تهران  -  فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- ساعت ۱۴- ورزشگاه متعاقباً  اعلام می گردد.
نساجی  مازندران - تراکتور تبریز- ساعت ۱۵- ورزشگاه متعاقباً  اعلام می شود.
گل گهر سیرجان  - پرسپولیس - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

انتهای پیام/ https://asrehamoon.ir/vdcci0qsm2bqpe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما