تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۶
سیستان و بلوچستان کانون توجه خیرین مدرسه سازاست؛

ساخت بیش از هزار کلاس درس حاصل مشارکت خیرین در جنوب شرق کشور

به گفته متولیان امر ساخت هزار و ۷۲۱ کلاس درس در سال گذشته حاصل مشارکت گسترده خیرین مدرسه ساز در سیستان و بلوچستان است.
ساخت بیش از هزار کلاس درس حاصل مشارکت خیرین در جنوب شرق کشور
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، مدرسه‌سازی را می‌توان یک تجارت معنوی بسیار پربرکت برشمرد، تجارتی که می‌تواند زندگی صدها کودک را در سال‌‌های طولانی بهبود بخشد و در نهایت منجر به ساخت میهنی باصلابت‌تر و قدرتمندتر شود.

مدرسه‌سازی «باقیات الصالحات» است که هم در این دنیا و هم در آخرت نتایج بزرگی برای افراد دارد و خیرین مدرسه‌ساز با ایثار مال خود در پیشرفت کودکان و نوجوانان ایرانی و ساخت ایران نوین در آینده سهم بسزایی داشته و دارند.

در واقع خیرین مدرسه‌ساز با نقش خود در ساخت مدرسه و یاری کودکان محروم کمک می‌کنند تا آینده کشور زیباتر و روشن‌تر شود چه‌بسا می‌توان گفت کار نیک این افراد برای همیشه ماندگار و جاودانه خواهد ماند.

سیستان و بلوچستان که پایین ترین سرانه فضای اموزشی را در کشور دارد و دانش‌آموزان این استان درگذشته از کمبود فضای آموزشی شدید رنج می‌بردند چند سالی است که با ورود قابل‌توجه خیرین مدرسه‌ساز طعم شیرین تحصیل را در مدارس استاندارد و مجهز تجربه کردند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: عملیات ساخت مدارس در استان تبدیل به یک جریان شده و همه در تلاش هستیم تا فاصله سرانه فضاهای آموزشی استان با میانگین کشوری را جبران کنیم.

میثم لک زایی افزود: سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کانون توجه خیرین نیک‌اندیش مدرسه‌ساز بوده و هست و از این بابت از خیرین تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته با مشارکت گسترده خیرین نیک‌اندیش تعداد  هزار و ۷۲۱ کلاس درس در اختیار دانش‌آموزان شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان قرار گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر نیز تعداد هزار و ۸۸۳ کلاس درس در دست‌ساخت داريم و امیدواریم با بهره‌گیری از همه توان و مقدورات این رقم تا پایان سال نیز افزایش یابد.

لک زایی همچنین از امضای تفاهم‌نامه ساخت یک باب مدرسه سه‌کلاسه در شهرستان سراوان بین خیرین و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان  خبر داد و بیان کرد: این مدرسه ۳ کلاسه با زیربنای ۱۵۴ مترمربع با مشارکت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس استان احداث می‌شود.
 
انتهای خبر/ س
 
 
  https://asrehamoon.ir/vdcb89b8zrhbs8p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما