تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۸
رئال مادرید با شکست چلسی و صعود به مرحله نیمه نهایی، صاحب رکوردی دست نیافتنی شد.
رکورد شگفت‌انگیز رئال در لیگ قهرمانان اروپا
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛ رئال مادرید، شب گذشته با کسب برتری ۲-۰ مقابل چلسی به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و حالا در انتظار برنده دیدار منچستر سیتی و بایرن مونیخ است.
با این حال، رئالی‌ها با رسیدن به این مرحله صاحب رکوردی خارق‌العاده و شگفت انگیز شدند. ستارگان مادرید در ۱۳ سال اخیر، موفق شده‌اند که ۱۱ مرتبه در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان حاضر باشند.
آن‌ها که از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۱۱ با ناکامی بزرگی مواجه و هرگز رنگ مرحله نیمه نهایی را ندیده بودند، سرانجام توسط مورینیو به این مرحله رسیدند و تنها در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با قبول شکست برابر منچستر سیتی و آژاکس از رسیدن به نیمه نهایی باز ماندند.
رکورد تاریخی در لیگ قهرمانان اروپا با ۱۴ قهرمانی در اختیار رئال مادرید است و بعد از آن‌ها میلان با ۷ قهرمانی در رده دوم قرار دارد. رئال مادرید از بدو شکل گیری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، ۵۳ دوره از ۶۸ دوره را شرکت کرده و موفق به ۳۲ مرتبه حضور در نیمه نهایی شده است. در واقع کهکشانی‌ها تقریبا نیمی از نیمه‌نهایی‌های تاریخ اروپا را تجربه کرده‌اند.
رئال مادرید از مجموع تمام تیم‌های اسپانیایی شرکت کرده در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آمار بهتری دارد. نزدیک‌ترین رقیب اسپانیایی به رئال بارسلون با ۱۶ مرتبه حضور در نیمه نهایی است که فاصله بسیار زیادی با رقیب سنتی‌اش دارد.
نزدیک‌ترین رقیب غیر اسپانیایی به رئال اما، بایرن مونیخ است که موفق به تجربه ۲۰ نیمه نهایی اروپایی شده است. با این حال مادریدی‌ها آنقدر خارق‌العاده کار کرده‌اند که در انتظار معرفی حریفشان برای جنگ بر سر صعود به فینالی هستند که ۱۷ مرتبه در آن حاضر بوده‌اند و ۱۴ بار جام قهرمانی را بالای سر برده‌اند.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcdsn0fkyt0ks6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما