تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان:

عفاف و حجاب، ضامن امنیت و آرامش روانی جامعه است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان گفت: امنیت، آرامش و سلامت جامعه در داشتن عفاف و حجاب است.‏
عفاف و حجاب، ضامن امنیت و آرامش روانی جامعه است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، آذر کیخا در گفتگو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به اینکه پوشش مناسب زمینه حضور اجتماعی مطمئن را برای بانوان در جامعه فراهم می‌کند، بیان کرد: زنان علاوه بر حضور در عرصه‌های مختلف تربیت‌کنندگان نسل و مشوق مردان و فرزندان برای این حضور و تداوم آرمان‌های انقلاب و به‌ثمررسیدن آن آرمان‌ها هستند.

وی با اشاره به فرازی از بیانات امام راحل (ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن، مرد به معراج می‌رود»، افزود: مسئله حجاب یکی از دستورات و سفارش‌های مکرر دین مبین اسلام است که رعایت و حفظ آن از واجبات دینی به شمار می‌رود.

این مقام مسئول ادامه داد: علی‌رغم توطئه دشمنان و تهاجم فرهنگی که در سال‌های اخیر بر علیه ایران راه انداخته‌اند؛ اما می‌بینیم حجاب محدودیت نبوده و امروز بانوان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و... با موفقیت ورود کرده، بانوانی که با گام‌های استوار علاوه بر اشتغال خود زمینه اشتغال را برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز فراهم کرده‌اند.

حجاب زن حافظ کیان ملی است

وی اظهار کرد: زن از یک جایگاه والایی برخوردار است که حراست از این جایگاه نیازمند ماندن در صدف حجاب است که در این صورت ارزش او حفظ می‌شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان با اشاره به اینکه حجاب زن حافظ کیان ملی است و اگر حجاب زنان حفظ شود، وطن و کیان انسان حفظ می‌شود، گفت: دشمن به‌خوبی متوجه قدرت این نماد شده است به همین علت برای ضربه‌زدن به فرهنگ حجاب و عفاف وارد میدان شده و در حال پیشبرد اهداف خود است.

وی در تکمیل مطلب فوق با اشاره به اینکه امروز دشمنان با ابزاری مانند فضای مجازی، ماهواره و غیره حجاب زنان و بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند، اضافه کرد: بسیج جامعه زنان در راستای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های مقدس تلاش مستمر دارد و نسبت به موضوع عفاف و حجاب به نقش و رسالتی که بر عهده داشته عمل کرده است‎.‎

کیخا خانواده را یکی از مهم‌ترین نهادهای جامعه برشمرد و ادامه داد: موضوع عفاف و حجاب و رعایت آن که یک بحث اعتقادی و اجتماعی محسوب می‌شود نمی‌تواند جدای از تشکیل خانواده در نظر گرفته شود ازاین‌حیث رعایت عفت ورزیدن از جانب زن و مرد موضوع بسیار مهمی به شمار می‌رود که اگر مورد غفلت واقع شود متأسفانه اولین نهادی که متضرر می‌شود از آن نهاد مقدس خانواده خواهد بود‎.

به گفته وی؛ هرچه زنان و مردان جامعه پایبندی بیشتری نسبت به آداب دینی داشته باشند و عفت‌ورزی فکر، اندیشه و رفتار را در خود نهادینه کنند قطعاً تأثیر مستقیم آن بر روی نهاد خانواده خواهد بود‎.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: عفاف حالتی درونی است که زمینه‌گرایش فرد به پوشش و حجاب را فراهم می‌کند و برای رسیدن به حجاب، باید عفت و حیا را در میان زنان و دختران ترویج دهیم.

وی تأکید کرد: تلاش بسیج جامعه زنان این است که حجاب را با روش‌های عقلی برای دختران به اثبات برساند و در این زمینه از ظرفیت پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت استفاده شده است.

عفاف و حجاب تضمین‌کننده زندگی سالم است

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه رعایت اصول رفتار و حجاب اسلامی عامل ارتقای منزلت انسانی، عزت و اقتدار جامعه است، گفت: در حدیثی رسول خدا (ص) فرمودند «هر زنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد، زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی‌کند و همچنین موی سر و مچ [پای] خود را نمایان نمی‌سازد و هر زنی که این کارها را برای غیر شوهرش انجام دهد، دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است»، ازاین‌حیث می‌طلبد رفتار و حجاب اسلامی رعایت شود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان با بیان اینکه حجاب و عفاف نماد هویت و اصالت زن تلقی می‌شود، افزود: دشمن این اصل را به‌خوبی درک کرده و به دنبال آسیب‌زدن به هویت زنان و دختران است‎.‎

وی ادامه داد: حجاب هدیه‌ای ارزشمند است که خداوند آیات متعددی از کتاب آسمانی را به آن اختصاص داده این مهم یعنی رعایت عفاف و حجاب از سوی مردان و زنان لازمه امنیت فردی و اجتماعی است.

این مقام مسئول به چرایی رعایت حجاب برای زنان در برابر نامحرمان طبق آیه ۵۹ سوره احزاب اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است: «ای پیغمبر! به همسران و دخترانت و بانوان مؤمن بگو: با روپوش‌ها و روسری‌ها و چادرها و جلباب‌ها خود را بپوشانند. زیرا این کار (چادر پوشیدن) موجب می‌شود که بهتر به عفت شناخته شوند، و مورد آزار و تعرض هوسرانان قرار نگیرند. (و اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سرزده توبه کنند، زیرا) خدا همواره آمرزنده، و مهربان است‎.‎‏»، این آیه در قرآن جامع‌ترین آیه در حفظ حجاب و حریم عفت به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب تضمین‌کننده زندگی سالم است، خاطرنشان کرد: حفظ و استحکام خانواده، کاهش آمار طلاق، حفظ کرامت زن، آرامش روحی اجتماعی، جلوگیری از خودنمایی و جلوه‌گری و جلوگیری از گسترش فحشا از جمله آثار و ثمرات حفظ حجاب به شمار می‌رود.

حضرت فاطمه زهرا (س) و زینب (س) الگوی بانوان در فریضه عفاف و حجاب

کیخا تأکید کرد: رعایت عفاف و حجاب به‌عنوان یک فریضه مهم الهی برای تحکیم بنیان خانواده، حفظ و توسعه اخلاق در جامعه بر همگان امری ضروری محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه یک زن به‌عنوان مادر در خانواده خود نقش اساسی در ترویج فرهنگ حجاب برعهده دارد، گفت: حیا و عفت ویژه زنان نیست براین‌اساس حیا و عفت علاوه بر اینکه وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است منجر به حفظ کیان و بنیان خانواده و سلامتی جامعه خواهد بود.

این مقام مسئول طلاق، ازهم‌گسیختگی خانواده و فساد اجتماعی را از آثار بدحجابی عنوان و بیان کرد: اگر بتوانیم فلسفه حجاب، قواعد و آثار و برکات آن را به زنان و دختران آموزش دهیم و این مهم را بدانند که حجاب محدودیت نیست؛ بلکه نوعی صیانت و حفاظت از شئون آن‌ها است این مهم نقش اساسی در حفظ نسل آینده و تأمین سلامت آنها دارد.

کیخا با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) باید الگوی بانوان در فریضه عفاف و حجاب باشند، اظهار کرد: حجاب حضرت زهرا (س) به‌گونه‌ای بود که از همه نامحرمان حتی از مردان نابینا نیز خود را می‌پوشاند‎.‎

از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویج زیست عفیفانه تا حضور طراحان پوشاک برای تولید پوشاک عفیفانه

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه سلمان گفت: بسیج جامعه زنان در ایام مختلف سال برنامه‌های بی‌شماری دارد که کارگاه‌های آموزشی ترویج زیست عفیفانه، تجمع هفته حجاب و عفاف در ۲۱ تیرماه، جشنواره طهورا، سفیران مهر، اجرای برنامه‌های مجازی، اجرای مانور فرهنگی، برگزاری تریبون‌های آزاد با حضور موافقان و منتقدان حجاب، برگزاری جشن تکلیف برای دختران، برگزاری نشست‌های خبری، دیدار با مسئولین استانی در راستای مطالبه‌گری از مسئولین در این حوزه، مطالبه‌گری و صدور بیانیه تنها بخشی از آنها است.

کیخا ادامه داد: برگزاری نشست با حضور طراحان پوشاک برای تولید پوشاک جذاب و عفیفانه، معرفی کارشناسان این حوزه، طرح مطالبه‌گری در حوزه عفاف و حجاب، تولید سرود کودکانه در حوزه عفاف در فضای مجازی و برگزاری راهپیمایی دختران محجبه نیز با همکاری ستاد عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های بسیج جامعه زنان در این راستا است.

انتهای خبر/‏
https://asrehamoon.ir/vdcj8yevyuqemtz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما