مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از فعالیت ۱۱ کارگاه راهسازی در تمامی محورهای این استان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل از فارس؛ عطاء اله اکبری در بازدید از پروژههای راهسازی این استان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان بهعنوان استان مرزی میتواند نقش غیرقابلانکاری در توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری و پیشبرد سیاست همسایگی داشته باشد بهویژه باتوجهبه قرابتهای جغرافیایی، فرهنگی و مذهبی با کشورهای افغانستان و پاکستان توسعه بزرگراههای استان بسیار حیاتی است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساختهای حمل و نقل به ویژه شبکه بزرگراهی استان میتواند ظرفیتهای مغفول مانده این منطقه را احیا کند، گفت: در حال حاضر با هدف افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادف جاده ای، رونق بیش از پیش اقتصادی منطقه و بهبود وضعیت زیر بنایی و زیر ساخت استان ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در محورهای حوزه شمال استان در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان را حدود ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: توسعه این استان امکانپذیر نخواهد بود مگر شبکه بزرگراهی آن در قالب کریدور شمال - جنوب و شرق به غرب کامل و این استان از طریق استانهای خراسان جنوبی و کرمان به مرکز کشور متصل شود.
اکبری کمبود آب را از مهمترین چالشهای ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کنار دمای بیش از ۵۰ درجه عدم کفایت منابع آبی برای این حجم از خاکریزی در محورهای استان از مشکلات پیشروی این اداره کل محسوب میشود که امید میرود در کمترین زمان ممکن آب موردنیاز این پروژهها از منابع جدید تأمین شود.