تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۰:۰۲
 هم‌زمان با سراسر کشور و در شب ضربت خوردن حضرت علی (ع)، آئین نخستین شب قدر با حضور گسترده مردم سیستان و بلوچستان در اقصی‌نقاط این استان برگزار شد.
 احیای نخستین شب لیالی قدر در سیستان و بلوچستان برگزار شد
 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، در اولین شب از لیالی پرخیروبرکت قدر مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و گلزارهای شهدا همراه و هم نوا با سایر مسلمانان دنیا تا سحر به مناجات و رازونیاز با معبود پرداخته و برای خویش و دیگران طلب مغفرت و برکت کردند.
 
 این مراسم معنوی با روضه‌خوانی، قرائت دعای جوشن کبیر، مجیر و به‌جاآوردن دیگر آداب ویژه این شب همراه بود.

 سخنرانان نیز در فضل و مناقب امیرمؤمنان علی (ع) و همچنین اهمیت و جایگاه عظیم شب قدر سخن گفتند و شب‌های قدر را بهترین فرصت برای بازگشت به سمت خدا و رسیدن به قرب الهی برشمردند.
 

 شب زنده داران در این آیین هم‌زمان با انجام اعمال ویژه نخستین شب از لیالی شب قدر، در شب ضربت خوردن مولی‌الموحدین علی (ع) اشک ماتم ریختند.

حضور دهه نودی‌ها و دهه هشتادی‌ها در مراسم شب قدر حال و هوای معنوی خاصی به محافل در سراسر استان داده بود، همچنین اولین شب از لیالی قدر با حضور عموم مردم به‌ویژه خانواده‌های معظم شهدا در محل گلزار شهدای زاهدان برگزار شد.
  



 شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان به‌عنوان لیالی پربرکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه ویژه‌ای است و مردم در این شب‌ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب‌زنده‌داری مشغول می‌شوند.
 
 انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcizyazyt1aq32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما