تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران:

۱۸۰۰ خانوار سیب و سوران مشمول طرح سوءتغذیه هستند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران گفت: بیش از ۱۸۰۰ کودک در سیب و سوران مشمول طرح دریافت یارانه رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال هستند.
۱۸۰۰ خانوار سیب و سوران مشمول طرح سوءتغذیه هستند
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، فرهاد سپاهی گفتگو با شستون با اشاره به طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال که با همراهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت در سراسر کشور اجرا می‌شود، بیان کرد: این طرح در سیب و سوران نیز آغاز شده و بیش از ۱۸۰۰ کودک زیر پنج سال مشمول هستند.

 وی افزود: بر اساس داده‌های مراکز بهداشت و پایش آن‌ها از قد و وزن کودکان، کودکان ۶ تا ۵۹ ماه که شرایط مناسبی از نظر تغذیه نداشته باشند، حمایت تغذیه‌ای بخواهند و جزو دهک‌های اول تا هفتم باشند، مشمول این طرح خواهند بود.

 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیب و سوران با بیان اینکه میزان پرداختی به کودکان دارای سوءتغذیه برای دهک‌های اول تا پنجم به ازاء هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک‌های ششم و هفتم به ازاء هر کودک ۶۰۰ هزار تومان است، تأکید کرد: این یارانه به‌صورت اعتبار خرید بر روی کارت سرپرست خانوار و فقط برای خرید ۱۶ قلم کالا شارژ می‌شود و قابل‌برداشت نقدی نیست.

سپاهی اقلام قابل خریداری در این طرح را ۱۶ قلم در بخش‌های لبنیات، حبوبات، پروتئین، سبزیجات و... دانست که به تأیید وزارت بهداشت رسیده و یادآور شد: گوشت گوساله، مرغ، تخم‌مرغ، شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، ماکارونی، روغن، برنج ایرانی، برخی سبزیجات مانند هویج، گوجه و کدوسبز و برخی مغز دانه‌ها مشمول این طرح است.

 وی اظهار کرد: اختصاص این یارانه تا زمانی که بر اساس پایش مراکز بهداشت وضعیت سوءتغذیه کودکان بهبود نیابد، به‌صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcjaoevyuqemyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما