تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
انشعابات غیرمجازبرق، معمولاً در حاشیه شهر زاهدان همچنان پس از گذشت سال‌ها معضل تکراری است.
انشعابات غیرمجاز برق، داستانی تکراری در حاشیه شهر زاهدان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون»، امروزه انشعابات و سرقت غیرمجاز انرژی برق یکی از مشکلات و در برخی مناطق از معضلات صنعت برق است که علاوه بر خسارت به خطوط و شبکه برق، باعث ایجاد بار اضافی نیز می‌شود.

برخی از مالکان به دلایل مختلف به‌جای مراجعه به اداره برق منطقه و اخذ انشعاب، اقدام به انشعاب گیری از شبکه‌های برق موجود می‌کنند که استفاده غیرمجاز از این انرژی در نهایت به ضرر شهروندانی تمام می‌شود که به‌صورت قانونی اقدام به نصب کنتور کرده‌اند.

این در حالی است که این انشعابات شرایط غیرایمنی را نیز ایجاد می‌کند که طی آن امکان بروز حوادث انسانی افزایش می‌یابد.

منطقه دایی آباد زاهدان یکی از مناطقی است که در حاشیه شهر زاهدان در گیر این داستان تکراری است به‌طوری‌که استفاده غیرمجاز از این انشعابات، نارضایتی شهروندان را در پی دارد.

یکی از شهروندان این محله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» این چنین می‌گوید: اکثر مواقع ما با قطعی برق و خاموشی در این مناطق مواجه هستیم که باعث می‌شود به وسایل برقی ما آسیب برسد. همچنین خطر برق‌گرفتگی یکی دیگر از دغدغه‌های ما است که با آن مواجه هستیم؛ چراکه کودکانمان در کوچه‌های محله درحال بازی و رفت‌وآمد هستند. از مسئولین خواستار پیگیری این موضوع را داریم.

استفاده از انشعابات غیرمجاز برق علت وضعیت شبکه برق منطقه دایی آباد زاهدان است

احمدعلی ریاحی، مدیر امور برق ناحیه یک شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز برق علت وضعیت شبکه برق مناطق حاشیه‌ای زاهدان به‌ویژه منطقه دایی آباد است.

وی افزود: استفاده غیرمجاز از انرژی برق یکی از چالش‌های جدی شرکت‌های توزیع نیروی برق است که صدمات و خسارات قابل‌توجهی به شبکه برق وارد می‌کند.

مدیر امور برق منطقه ناحیه یک زاهدان بیان کرد: نیروهای عملیاتی و پلیس برق این امور مرتباً نسبت به شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز اقدام می‌کنند که متأسفانه مجدد این تخلف انجام و انشعابات به‌صورت غیرمجاز نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه شبکه‌های توزیع برق دارای حریم مشخص هستند و باید این حریم تعیین شود، تصریح کرد: متأسفانه حریم شبکه برق این مناطق مشخص نشده و نیاز است دستگاه‌های متولی نسبت به مشخص‌کردن این حریم اقدام نمایند.

ریاحی با بیان اینکه بخش زیادی از این مناطق در اراضی ملی بوده و فاقد مجوز لازم از دستگاه‌های متولی است، خاطرنشان کرد: افراد با داشتن مدرک معتبر دال بر تملک اراضی و احراز هویت می‌توانند به امورات برق زاهدان و یا از طریق نام‌نویسی در اپلیکیشن خدمات غیرحضوری شرکت توزیع برق سیستان و بلوچستان، انشعاب دریافت کنند.

انتهای خبر/ ق https://asrehamoon.ir/vdcfecdytw6dvya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما