تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
كنسولگري آمريكا در شهر هرات واقع در غرب افغانستان بامداد امروز (جمعه) هدف حمله انتحاري و حملات مسلحانه مهاجمان قرار گرفت.
حمله به كنسولگري آمريكا در هرات
حمله به كنسولگري آمريكا در هرات
به گزارش عصر هامون، مهاجمان مسلح صبح امروز (جمعه) با انفجار يك خودروي بمب گذاري شده حملات خود را به كنسولگري آمريكا در هرات آغاز كردند.


برخي منابع خبري محلي از شنيده شدن صداي تيراندازي از داخل كنسولگري آمريكا و نفوذ مهاجمان مسلح به داخل كنسولگري خبر مي دهند.


گفته مي شود شدت حمله به حدي است كه نيروهاي پليس براي سركوب مهاجمان از نيروهاي ارتش نيز كمك گرفته اند.


بر اساس گزارشها درگيري هم اكنون نيز بين مهاجمن و نيروهاي پليس افغانستان در اطراف و داخل كنسولگري آمريكا در هرات ادامه دارد.


سيد فضل الله وحيدي، استاندار هرات به رسانه ها گفت مهاجمان مسلح پس از حمله يك مهاجم انتحاري با خودروي مملو از مواد انفجاري حملات خود را به كنسولگري آمريكا در هرات آغاز كردند.

سفارت آمريكا در كابل هنوز به اين حمله واكنشي نشان نداده است.


اوايل اين ماه نيز نيروهاي طالبان به پايگاه نظاميان آمريكايي در تورخم واقع در جلال آباد حمله كردند.

برخي گزارشهاي اوليه از زخمي شدن حداقل هفت نفر بر اثر اين حمله مهاجمان مسلح به كنسولگري آمريكا در هرات خبر مي دهند.

تاج محمد جاهد؛ فرمانده نيروهاي ارتش ۲۰۷ ظفر نيز با تاييد حمله مهاجمان به كنسولگري آمريكا در هرات گفت


بامداد امروز جمعه مهاجمين با انفجار يك خودروي بمب گذاري شده با محافظين كنسولگري آمريكا در هرات درگير شدند كه درگيري ها همچنان ادامه دارد.


وي از كشته شدن حداقل ۲ نظامي و زخمي شدن ۲نظامي ديگر خبر داد و گفت تلاش براي تماس با داخل كنسولگري ادامه دارد ولي تا كنون موفق به تماس با داخل كنسولگري نشده ايم.


يك منبع بيمارستاني در شهر هرات نيز به رسانه ها گفت كه تاكنون ۲كشته و ۱۷تن از افراد زخمي شده در اين رويداد به بيمارستان انتقال داده شده اند.


منابع خبري اعلام كردند كه نيروهاي آمريكايي اجازه ورود به نيروهاي پليس و ارتش افغانستان را به داخل كنسولگري آمريكا نمي دهند و خود با مهاجمان در حال تبادل آتش هستند.


گفته مي شود شدت انفجار به حدي بود كه خسارات زيادي را به كنسولگري و خانه هاي اطراف وارد كرده است.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcb55ba.rhb55piuur.html
منبع : مهر
نام شما
آدرس ايميل شما