تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
با پیگیری ها و ارشاد ستاد امر به معروف و بزرگ طایفه میری بنجار، اولیای مقتول از اجرای حکم اعدام صرف نظر کردند و مقتول را بخشیدند.
خانواده مقتول بر اثر "امر به معروف" از قصاص گذشتند
خانواده مقتول بر اثر "امر به معروف" از قصاص گذشتند
به گزارش عصر هامون، "ف میری بنجار" که قریب به ۹ سال قبل در درگیری، پسر عمویش "ح میری بنجار" را به قتل رساند در آستانه محرم پای چوبه دار رفت که با پیگیری ها و ارشاد های ستاد های امر به معروف مساجد و بزرگ طایفه میری بنجار، اولیای مقتول از اجرای حکم اعدام صرف نظر کردند و مقتول را بخشیدند.
پدر مقتول “م میری بنجار ” گفت: بخشش کار بزرگ و خداپسندانه ای است، گذشت از خون فرزندم بسیار دشوار بود اما بدلیل نزدیک شدن به ماه محرم و خون پاک سالار شهیدان امام حسین (ع) و وساطت و رایزنی های دوستان از خون فرزندم گذشتم.
طی جلسه ای که آمران به معروف در ستاد امر به معروف مسجد و بزرگان طایفه برگزار کردند ضمن یاد آوری ایام محرم و گذشت امام حسین(ع) و با اشاره به احادیثی از پیامبر مکرم اسلام(ص) " از يكديگر گذشت كنيد، تا كينه‏ هاى ميان شما از بين برود، هر كس از خطاها درگذرد، خدايش از او درگذرد و هر كس گذشت كند خدا نيز از او گذشت كند" و خواسته شد که از وی گذشت کند شاید اصلاح شود و برای جامعه فرد مفیدی گردد.
براساس قوانين مجازات اسلامي، قصاص يك حق است كه هيچ‌كس نمي‌تواند آن را از خانواده‌اي كه عزيز آنها به قتل رسيده سلب كند، اما بايد توجه داشت توجه به ارزش‌ها و باورها در ميان خانواده‌ها خود موجب مي‌شود تا برخي از آنها از حق خود گذشت كنند.
به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران مسائل اخلاقي، جامعه اي که بر مدار امربه معروف و نهي ازمنکر بنا شود، جامعه اي سالم و موفق خواهد بود و بسیاری از مشکلات جوامع بشری بدون نیاز به اعمال قانون رفع خواهد شد که یکی از مباحث اخلاقی که باعث بیشترین کاهش تنش در جامعه می شود موضوع عفو و بخشش بویژه در زندگی اجتماعی است.
اميدوارم هنوز به اين جمله امام علي پايبند باشيم.(‌لذتي كه در عفو و گذشت است در انتقام نيست).
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcaweny.49nyw15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آفریییییییییییییییییییییییییییین