تاریخ انتشار :شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، گفت دولت باراک اوباما برای دستیابی به توافق در مذاکرات اتمی با ایران به زمان بیشتر و در عین حال تصویب نشدن تحریم‌های جدید نیاز دارد.
سفیر آمریکا در سازمان ملل: توافق با ایران به زمان بیشتر و تصویب نشدن تحریم‌های جدید نیاز دارد
به گزارش عصر هامون،به نقل از سی بی اس، سامانتا پاور در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌اس» گفته است یکی از موانعی که بر سر راه وجود دارد، سال‌ها بی‌اعتمادی میان دو کشور است.

پاور به سی‌بی‌اس گفته است اینکه در یک شب از نقطه صفر به نقطه ۶۰ برسیم به کنگره برویم و توافقی جامع را نشان دهیم، واقع‌بینانه نیست.

این اظهارات به هشدارهای اخیر دولت آمریکا به کنگره آمریکا اشاره دارد که خواسته است تا از تصویب تحریم‌های جدید در شرایط فعلی خودداری کند تا به این وسیله به مذاکراتی که در جریان است بخت رسیدن به فرجام بدهد.

در عین حال یک مقام بلندپایه دولت باراک اوباما می‌گوید، در دور بعدی مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در ژنو امکان رسیدن به توافق وجود دارد.

مقام‌های هر دو کشور آمریکا و ایران پیشتر نیز به این موضوع اشاره و تاکید کرده‌ بودند که مسائل میان دو کشور یک‌شبه حل نخواهد شد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، به تازگی خطاب به کنگره آن کشور گفته است: «اگر ما درباره به کارگیری دیپلماسی جدی هستیم، نیازی نیست که تحریم‌های جدیدی به تحریم‌هایی که هم‌اکنون بسیار موثرند و ایرانی‌ها را بر سر میز مذاکره آورده‌اند، بیافزاییم.»

تصویب تحریم‌های جدید در کنگره مخالفان و موافقانی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات دارد. طرح جدید قرار است در کمیسیون بانکی سنا بررسی شود.

سامانتا پاور در بخش دیگری از مصاحبه خود با سی‌بی‌اس در مورد هشدارهای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد توافق احتمالی با ایران می‌گوید: «اسرائیل در جریان این روند همواره برای ما شریکی اساسی بوده است. هدف ما یکی‌ست؛ جلوی ایران را از مسلح شدن به جنگ‌افزار اتمی بگیریم… وقتی مذاکرات دوباره از سر گرفته شوند ما امیدواریم به آرایشی موقت برسیم که نتیجه‌ خوبی داشته باشد و پس از شش ماه اعتمادی بیشتر برای ما ایجاد کند.»

بنیامین نتانیاهو از جمله مخالفان توافقات احتمالی با ایران به شمار می‌رود که بر اساس آن بخشی از تحریم‌ها علیه تهران برداشته شوند.

او اخیرا هشدار داده است که یک «معامله بد» با ایران می‌تواند به جنگ بیانجامد.

تازه‌ترین گفته‌های سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد هم‌زمان است با خوشبینی یک مقام بلندپایه دولت آمریکا که گفته است احتمال توافق در مذاکرات ایران و ۵+۱ در ژنو وجود دارد.

این مقام آمریکایی نیز هشدار داده است که تصویب تحریم‌های بیشتر ممکن است ایران را به پیشروی بیشتر در برنامه هسته‌ای خود سوق دهد که در آن صورت به گفته او «برای ما دیگر گزینه‌ای باقی نمی‌ماند مگر گزینه نظامی».

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد مردم آن کشور علاقه‌ای برای رفتن به سمت یک گزینه نظامی ندارند.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcexe8e.jh8e7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما