تاریخ انتشار :شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد: مسکو خواستار مشارکت ایران در نشست ژنو2 است زیرا مشارکت ایران به عنوان یک کشور موثر در سوریه بسیار مفید است.
زاسپکین :‌ مسکو خواستار مشارکت ایران در نشست ژنو2 است
زاسپکین :‌ مسکو خواستار مشارکت ایران در نشست ژنو2 است
به گزارش عصر هامون،به نقل از روزنامه السفیر، الکساندر زاسپکین اعلام کرد:همه طرف ها خواستار حل بحران سوریه هستند به استثنای سازمان القاعده و برخی گروه های تروریستی. روسیه تلاش گسترده‌ای برای از بین بردن موانع در برابر برگزاری نشست ژنو۲ انجام داده است و رایزنی‌ها با سعودی‌ها نیز در همین راستاست.سعودی‌ها باید حامی نشست باشند و نقش منفی در قبال آن نداشته باشند.

سفیر روسیه در لبنان بیان کرد: روابط نظامی با سعودی‌ها از زمان‌های گذشته وجود داشته اما به کندی روبرو است اما این ارتباطی با بحران سوریه ندارد.

وی درباره آینده سوریه و دیدگاه روسیه در این باره افزود: روسیه خواستار راهکاری است که میان نظام کنونی و مخالفان تلفیق وجود داشته باشد اما با واگذاری قدرت از نظام کنونی به مخالفان،مخالف است.جزییات در نشست ژنو۲ بررسی خواهد شد.

زاسپکین بیان کرد: مسکو خواستار مشارکت ایران در نشست ژنو۲ است زیرا مشارکت ایران به عنوان یک کشور موثر در سوریه بسیار مفید است.

وی درباره سیاست خویشتنداری لبنان در قبال سوریه گفت: در شرایط کنونی دور کردن لبنان از بحران سوریه دشوار است چرا باید از حزب الله بخواهیم که از سوریه خارج شود در حالی که از دو سال قبل خواستار عدم مداخله گروه های مسلح دیگری که در شمال لبنان هستند در جنگ سوریه شده ایم و هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم؟مسکو از ابتدا بحران سوریه حامی سیاست خویشتنداری لبنان بوده است به ویژه از زمانی که برخی گروه ها در شمال لبنان در جنگ سوریه مداخله کردند.ما خواستار ثبات لبنان هستیم.

زاسپکین ضمن هشدار درباره قدرت گرفتن گروه های افراطی در سوریه بیان کرد: به قدرت رسیدن افراطی‌ها در سوریه برای لبنان خطرناک است.جامعه جهانی از ثبات لبنان حمایت می‌کند اما بحرانی‌تر شدن اوضاع در سوریه تاثیر منفی بر لبنان می‌گذارد.

وی افزود: ما با تروریسم در هر مکانی مبارزه می‌کنیم و با همه تروریست ها مقابله می‌کنیم.
زاسپکین درباره مشکلات داخلی گروه‌های سیاسی لبنانی گفت: ما در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نمی‌کنیم و از گروهی علیه دیگری حمایت نمی‌کنیم و جریان هشت مارس و ۱۴ مارس برای مسکو تفاوتی نمی‌کنند.مهم تشکیل کابینه لبنان است.

سفیر روسیه در لبنان اعلام کرد: تروریسم مسئول نخست فتنه افکنی در سوریه و حامیان تروریست‌ها مسئول دوم آن هستند.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcepp8e.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما