تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۰
سهميه بليت‌هاي تماشاگران کشورمان در جام‌جهاني 2014 برزيل مشخص شد.
سهميه تماشاگران ايران در جام‌جهاني وقيمت‌ها
سهميه تماشاگران ايران در جام‌جهاني وقيمت‌ها
به گزارش عصر هامون، نشست خبري محمد درخشان عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال با موضوع بليت‌هاي جام‌جهاني عصر امروز در محل فدراسيون فوتبال برگزار شد.

به گزارش تسنيم، درخشان در اين نشست خبري گفت: براي دوري از حاشيه‌هاي آزاردهنده دوره‌هاي قبلي و در فاصله ۲ روز مانده تا بسته شدن ثبت‌نام بليت‌هاي جام‌جهاني توضيحاتي را براي علاقه‌مندان به حضور در جام‌جهاني اعلام مي‌کنم.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال خاطرنشان کرد: فيفا در جهت منافع مردم و با نگاهي غيردولتي براي دوري از فضاي بازار سياه بليت‌فروشي اين دوره را انجام مي‌دهد. در اين دوره ۸ درصد از ظرفيت ورزشگاه براي هر کشور در نظر گرفته شده و ساير سهميه که غيرقابل فروش است براي ساير کشورهاي عضو فيفا و کشور ميزبان در نظر گرفته شده است.

درخشان خاطرنشان کرد: در بازي ايران و نيجريه سهميه تماشاگران ايراني ۱۸۴۰ نفر، در بازي ايران و آرژانتين ۳۲۹۲ نفر و در بازي ايران و بوسني ۲۷۴۸ نفر است.

وي ادامه داد: جدا از اين سهميه براي خانواده فوتبال هم سهميه‌اي در نظر گرفته شده که اين سهميه ميان باشگاه‌ها، اعضاي فدراسيون و کساني که در طول سال کمک‌هاي مالي و معنوي به فدراسيون داشته‌اند توزيع خواهد شد. اين سهميه براي هر بازي ۷۰۰ بليت است که به عنوان نمونه در بازي نخست مقابل نيجريه سهميه ما را از ۱۸۴۰ به ۲۵۴۰ نفر افزايش مي‌دهد.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال يادآور شد: فيفا فروش بليت را در ۳ دسته تقسيم کرده است به عنوان نمونه دسته‌بندي‌هاي آبزرور و تکنيکال هم وجود دارد که براي افرادي است که در پشت نيمکت قرار مي‌گيرند و ديد جالبي هم ندارد. اين جايگاه بيشتر براي بازيکنان مصدوم، فيزيوتراپ‌ها و آناليزورهاي تيم‌ها است.

درخشان تاکيد کرد:‌ اين سهميه‌بندي از ابتدا تا فينال ادامه دارد و سهميه ۸ درصد تا زماني که تيم چه در دور اول يا دوم يا سوم مسابقات است حفظ خواهد شد. هر زمان که تيم کشوري از دور مسابقات حذف شود اين بليت‌ها هم لغو مي‌شود، در واقع بليت‌ها شرايط است و بستگي به ميزان حضور تيم در مسابقات دارد.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال يادآور شد: يکي از مشکلات براي مردم ما اين است که خريد بليت بايد توسط کارت‌هاي ارزي انجام مي‌شد و در ايران تعداد زيادي از اين کارت‌ها وجود ندارد. ضمن آنکه امکان ترانسفر پول به صورت ارز هم ميسر نبود، به همين دليل فيفا پذيرفت که دريافت پول به صورت حساب بانکي و در ايران صورت بگيرد و خريد بليت هم از طريق اين حساب بانکي مشخص شده انجام شود.

درخشان ادامه داد: با توجه به پايان مهلت ثبت‌نام ما خواهان تمديد اين مدت براي ۱۰ روز شديم که در نهايت فيفا با ۳ تمديد آن موافقت کرد و ساعت ۱۲ ظهر دوشنبه ۲۱ بهمن سايت فروش بليت براي ايراني‌ها بسته خواهد شد.

وي تصريح کرد: خواسته ما از مردم اين است که به سايت فدراسيون مراجعه کنند و با اطلاعات کاملي که روي سايت قرار دارد ثبت‌نام را انجام دهند و اين وقت طلايي براي خريد بليت را از دست ندهند.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال در ادامه مثالي را زد و گفت:‌ براي بازي ايران و آرژانتين ما ۷۹۸ بليت در دسته‌بندي درجه ۲ سهميه‌ داريم که تاکنون تنها ۱۶۲ ايراني براي آن ثبت‌نام کردند. زماني که مهلت ثبت‌نام تمام شود آن وقت فروش بليت‌ها آزاد خواهد شد و در آن زمان کساني که اکنون شانس صددرصد خريد بليت را از دست داده‌اند يک در هزار شانس خريد بليت خواهند داشت چرا که هم آرژانتين با برزيل هم مرز است و هم فوتبال دوستان زيادي از سراسر دنيا براي ديدن بازي‌هاي آرژانتين خواهند آمد در حالي که رقم اعلام شده ميزان تمام بليت‌هايي است که ايرانيان سراسر دنيا تاکنون براي اين بازي خريداري کرده‌اند.

درخشان با بيان اينکه مردم از فرصت باقيمانده استفاده کنند عنوان کرد: اگر صداي من مي‌رسيد فرياد مي‌زدم که همه بشنوند چون از ۱۷ آذرماه ثبت‌نام بليت‌ها آغاز شد و اکنون که ۱۹ بهمن و فرصتي باقي نمانده هنوز يکسري مي‌خواهند تصميم بگيرند که به جام‌جهاني بروند يا نه. برخي‌ها نيز با توجه به فرهنگي که داريم منتظرند از جايي به آنها بليت رسد. حتي من مدارکي دارم که يکسري افراد به آژانس‌ها مراجعه کردند و آنها اعلام مي‌کنند اکنون بليت دارند در حالي که فيفا از ۲۴ اسفندماه چاپ بليت‌ها را آغاز خواهد کرد.

وي با اشاره به تعداد سهميه‌هاي ايران در ۳ بازي مرحله گروهي گفت: براي بازي با نيجريه ۱۰۰ سهميه بليت درجه يک داريم که براي اين تعداد ۷۰۰ نفر ثبت‌نام کردند و اين ۱۰۰ بليت بين ۷۰۰ نفر قرعه‌کشي مي‌شود تعداد سهميه‌هاي بليت‌هاي درجه ۲ نيز ۴۳۵ سهميه است که تا به حال ۱۰۹ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۳۰۵ سهميه بليت درجه ۳ داريم و تنها ۱۴۴ متقاضي براي اين بليت‌ها بوده است. براي بازي با آرژانتين و بوسني هم دچار اين مشکل هستيم اما سيستمي ترتيب داديم که اگر بليت درجه يک به تماشاگران نرسيد آنها بتوانند بليت درجه ۲ بگيرند.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال در خصوص قيمت بليت‌ها گفت: در خصوص قيمت‌ها هيچ کسي نمي‌تواند دست ببرد چون فيفا روي اين موضوع نظارت کاملي دارد و قيمت بليت‌ها طبق اعلام فيفا به فروش مي‌رسد، البته ۷۰۰ سهميه خانواده فوتبال که در اختيار فدراسيون قرار مي‌گيرد در صورت تمايل ۱۰ درصد براي تامين مخارج اداري و ... اضافه مي‌شود که حدود ۱۷ دلار است. در خصوص قيمت‌ها نيز بايد بگويم بليت درجه يک ۱۷۵ دلار بليت درجه ۲، ۱۳۵ دلار و بليت درجه ۳ ، ۹۰ دلار است. قيمت بليت فينال جام‌جهاني نيز به ترتيب درجه‌بندي ۱۰۸۹ دلار، ۷۲۶ دلار و ۴۸۴ دلار است.

درخشان در توضيح بليت مراحل بالاتر نيز يادآور شد: گزارشي که فيفا به صورت روزانه به ما مي‌دهد اين موضوع را نشان مي‌دهد که ايراني‌ها چندان به صعود تيم ملي اميدوار نيستند و تا به حال ۴ نفر براي ديدار رده‌بندي و ۱۳ نفر ايراني براي فينال ثبت‌نام کردند. براي مرحله يک‌هشتم نهايي نيز تا به حال ۷۰ بليت توسط ايراني‌ها ثبت‌نام شده است.

وي در پاسخ به اين سوال که ۷۰۰ بليت خانواده فوتبال به چه کساني تعلق مي‌گيرد، عنوان کرد: در اين خصوص هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال تشکيل جلسه خواهد داد و تصميم‌گيري مي‌کند.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال ادامه داد: در خصوص شرکت‌هايي که براي بليت جام‌جهاني تبليغ مي‌کنند که با قرعه‌کشي تماشاگران را به برزيل مي‌فرستند ۲ دسته‌اند که يکسري از آنها اسپانسر فيفا هستند و سهميه دارند اما تبليغات ساير شرکت‌‌ها فقط جنبه تبليغاتي دارد و شايد تنها هزينه سفر به جام‌جهاني را پرداخت کنند.

درخشان هرگونه بازار سياه را در جام‌جهاني رد کرد و در اين خصوص گفت:‌ بليت‌ها به نام افراد چاپ مي‌شود اما ما نمي‌دانيم که در برزيل بليت‌ها کنترل خواهد شد يا نه، اما فيفا تاکيد کرده که فروش بليت در بازار سياه جرم بزرگي است و ما اميدواريم از اين اتفاق نيفتد.

وي افزود: در خصوص بليت‌هاي مرحله بعد هم بايد بگويم اگر ما به مرحله بعدي نرويم بليت‌هاي خريداري شده به صورت اتوماتيک باطل مي‌شود و پول اين بليت‌ها به شکل‌هاي مختلف به افراد باز مي‌گردد.

عضو کميته بازاريابي فدراسيون فوتبال در مورد معرفي تورگردان رسمي فدراسيون هم تاکيد کرد: طبق قانون فيفا بايد اين تورگردان را به صورت رسمي به فيفا معرفي کنيم و توصيه‌ام اين است که در مورد شرکت‌هايي که تبليغ فروش بليت مي‌کنند تحقيق بيشتر انجام دهند و تا زماني که آنها مدارک کافي براي قرارداد با فدراسيون را نشان نداده‌اند در اين کار عجله نکنند.

انتهای پیام/ ۶۳۵۹ https://www.asrehamoon.ir/vdcg7t9t.ak97w4prra.html
منبع : ورزش3
نام شما
آدرس ايميل شما