تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۳
آمریکا قصد دارد برای توسعه سامانه دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی به این رژیم کمک مالی کند تا اراضی اردن و مصر را تحت پوشش قرار دهد.
آمریکا 429 میلیون دلار برای توسعه سامانه دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری می‌کند
آمریکا 429 میلیون دلار برای توسعه سامانه دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی سرمایه گذاری می‌کند
به گزارش عصر هامون، شبکه المیادین گزارش داد: وابسته نظامی آمریکا در تل آویو فاش کرد که کشورش طرحی برای توسعه سامانه دفاع ضد موشکی اسراییل در فلسطین اشغالی در دست دارد. اَمان و قاهره تاکنون در مورد این طرح آمریکا اظهار نظر نکرده اند.

به گفته منابع غیر رسمی، آمریکا برای اجرای این طرح 429 میلیون دلار به اسراییل کمک خواهد کرد تا این رژیم بتواند سکوهای پرتاب موشک بیشتری خریداری و یا تولید کند. اسراییل قصد دارد علاوه بر هفت مجموعه سکوی پرتاب موجود در سرزمینهای اشغالی هفت مجموعه دیگر را به سامانه دفاع ضد موشکی خود بیفزاید. گنبد آهنین یکی از آنهاست که از سه سال قبل به خدمت درآمده است و ماموریتش مقابله با موشکهای کوتاه برد از فاصله 10 کیلومتری است. سامانه دیگر، پاتریوت است که ماموریتش مقابله با موشکهای بالستیک کوتاه برد و برد بلند از فاصله 100 کیلومتری است. شماری از سکوهای پرتاب این سامانه در نزدیکی مرز سوریه و اردن مستقر شده اند. سامانه سوم آرو 2 است که تا 100 کیلومتر و ارتفاع 50 کیلومتر را پوشش می دهد. این سامانه اردن را پوشش می دهد. سامانه آرو 3 هم که از همین نسل است در سال 2016 وارد خدمت می شود و ادعا می‌شود تا عراق را پوشش می‌دهد.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcbsgbs.rhbg5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما