تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۶
شماری از هواداران روسیه با تجمع مقابل پاسگاه پلیس شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین، به تظاهرات پرداختند.
تظاهرات جمعی از هواداران روسيه مقابل پاسگاه پليس اسلوويانسک اوکراين
تظاهرات جمعی از هواداران روسيه مقابل پاسگاه پليس اسلوويانسک اوکراين
به گزارش عصر هامون،شماری از هواداران روسیه با تجمع مقابل پاسگاه پلیس شهر اسلوویانسک در شرق اوکراین، به تظاهرات پرداختند.

با سرایت موج خشونت و درگیری به بخش‌های مختلف شرق اوکراین شماری از حامیان دولت روسیه مقابل مقر پلیس در اسلوویانسک تظاهرات کردند.

در میان تظاهرات کنندگان، یک کشیش مردم را به اتحاد و گسترش عشق و محبت میان یکدیگر دعوت کرد و گفت: خداوند از ما می خواهد که با هم متحد باشیم. خداوند مردم را به سوی هم می کشاند و شیطان بین آنها تفرقه می‌اندازد. خداوند می‌خواهد که ما به یکدیگر عشق بورزیم و با یکدیگر باشیم.

این کشیش اظهارات خود را در شرایطی بیان می کرد که گزارش هایی درخصوص شدت یافتن خشونت و تبادل آتش میان نیروهای ویژه ارتش اوکراین با شبه نظامیان هوادار روسیه در روز یکشنبه در این شهر منتشر شد و طبق این گزارش‌ها دست کم یک نفر از نیروهای امنیتی در این درگیری‌ها جان خود را از دست داد و5 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این نخستین درگیری مسلحانه بین هواداران روسیه و نیروهای دولتی در مناطق شرقی اوکراین بود. طرفداران روسیه ظرف چند روز اخیر، شماری از ساختمانهای دولتی را تحت کنترل خود درآورده اند و آنگونه که "آرسن آواکوف"، وزیر کشور اوکراین در صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی فیس بوک اعلام کرده است، یک مأمور سرویس امنیتی نیز در شهر اسلوویانسک جان خود را از دست داد.

یک روز پیش از این واقعه، افرادی مسلح با استفاده از لباس های ویژه، در حالی که خود را استتار کرده بودند به سوی ایستگاه پلیس و مرکز سرویس امنیتی حمله ور شدند و کنترل آنها را به دست گرفتند.

شمار نامعلومی از نیروهای شبه نظامی نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

انتهای پیام/5082 https://www.asrehamoon.ir/vdcao6nm.49n6m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما