تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
فرماندار خاش گفت : توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد .
توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد
به گزارش سرویس اقتصادی عصرهامون به نقل از تفتان ما،محمد اکبر چاکرزهی در کارگروه کشاورزی ، آب و منابع طبیعی شهرستان خاش اظهار داشت : توانمندی کشاورزان باید ارتقاء یابد و با ارتقای توانمندی کشاورزان به رونق بخش کشاورزی و افزایش سهم این بخش در اقتصاد و اشتغال زایی کمک می شود.
وی با تاکید بر حل سریعتر مشکلات کشاورزان این شهرستان ، افزود : کلیه موانع تخصیص منابع آبی ، منابع بانکی ، واگذاری اراضی و مشکلات اجرایی بر سر راه کشاورزان هرچه سریعتر حل گردد .
چاکرزهی تاکید کرد : ما باید تمامی مشکلات سر راه کشاورزان را حل کنیم و از آن ها حمایت کنیم و اگر مشکلات آنان حل نشود مطمئنا از کشاورزی زده می شوند و به سمت کارهای خلاف و شغل های کاذب خواهند رفت .
وی با اشاره به شعار سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ، بیان کرد : با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری ما باید تولید و بهره وری را افزایش دهیم و به اقتصاد مقاومتی کمک کنیم .
فرماندار خاش ضمن اشاره به این مطلب که باید توازن و برابری بین شهروندان برقرار شود ، تاکید کرد : از اعمال سلیقه ای و کار کردن سلیقه ای خودداری کنیم .
وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه خاش در بخش کشاورزی ، افزود : خاش یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان به شمار می رود و با توجه به تنوع آب و هوایی و اقلیم بسیار مناسب به رنگین کمان تولیدات کشاورزی تبدیل شده است.
نماینده عالی دولت در خاش گفت : ‌کشاورزی کار شیرینی است اما پر مشقت است و توسعه کشاورزی مکانیزه ، استفاده از روشهای نوین آبیاری، یکپارچه سازی اراضی و غیره از اقدامات موثر در افزایش بهره وری در بخش کشاورزی محسوب می شوند.
امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش نیز در ادامه این جلسه گفت: همکاری، تعامل و ارتباط گسترده مسئولین با مردم و اخذ مشارکت از آنان برای توسعه بخش کشاورزی ضروری می باشد.
وی افزود : بهره گیری صحیح و حداکثری از منابع آبی می تواند تحول بزرگی در کشاورزی منطقه ایجاد کند و اجرای کامل طرحها و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی می تواند به توسعه فعالیتها و بهبود آن تاثیر گذار باشد.
طوقی با اشاره به این مطلب که در شهرستان خاش بیش از ۶۰ نوع محصولات گیاهی کشت می شود ، تصریح کرد : ۱۴۰۰ طرح کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است .
وی بیان کرد : ۴۰۰ رشته قنات با ۱۵۰۰ چاه کشاورزی در شهرستان خاش وجود دارد .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش در پایان اظهار داشت : اجرای طرح‌ها و سیستم های نوین آبیاری به افزایش سطح زیر کشت و تولید محصولات کیفی و افزایش تولید کمک می نماید .
انتهای پیام /4382 https://www.asrehamoon.ir/vdccesqp.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما