تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۷
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خاش خبر داد؛

ثبت 1765ولادت در خاش

در نخستین جلسه شواری هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان خاش مطرح شد که در چهار ماه نخست سال 93 یک هزار و 765 نفر ولادت در این شهرستان ثبت شده است.
ثبت 1765ولادت در خاش
ثبت 1765ولادت در خاش
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،محمداکبر چاکرزهی فرماندار خاش در این جلسه ضمن اشاره به راه اندازی سامانه شناسنامه مکانیزه و نیز آماده شدن زمینه صادر کردن کارت هوشمند ملی در خاش خواستار فعالیت و تلاش جدی تر اعضای شورای هماهنگی در انجام ماموریت های ثبت احوال و مکانیزه کردن ثبت وفات در شهرستان خاش شدند.
وی با اشاره به این مطلب که ۱۰ روز برای فوت و ۱۵ روز برای تولد مدت زمان لازم است، افزود: بحث دیر ثبت کردن فوتی ها یکی از مهمترین مسائل و نگرانی های ما است که باید در این مسئله بیشتر احتمام ورزید.
چاکرزهی تاکید کرد: آمارها باید دقیق و کارشناسی شده باشد و به صورت هفتگی لازم است آمارها از مراکز آماری سطح شهرستان جمع آوری و به اداره ثبت احوال ارسال گردد.
وی خاطرنشان کرد: در عصرحاضر داشتن آمار صحیح و جامع نقش اساسی در تصمیم گیری های عظیم و کلان کشوری دارد.
وی به جایگاه و اهمیت آمار و اطلاعات در تدوین برنامه های توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شهرستان اشاره کرد و گفت: سندهای سجلی اساسی ترین اسناد هویتی هر شخصی در جامعه است که نقش مهمی در هدف گذاریهای خرد و کلان آن جامعه بحساب می آید و به این علت اجرای به موقع وقایع حیاتی می تواند در پردازش آمار و اطلاعات موثر باشد.
فرماندار خاش با اشاره به آرمگاه های سطح شهرستان بر ساماندهی این آرامستان ها توسط شهرداری و نیز گذاشتن نگهبان برای هر آرامستان تاکید کرد.
وی افزود: متاسفانه هنوز پس از برگزاری انتخابات آمار دقیقی از افراد واجد شرایط و رای دهنده نداریم که این یک ضعف و مخاطره برای شهرستان است.
نماینده عالی دولت در شهرستان خاش ضمن قدردانی از سعی و تلاش کارکنان و مدیریت اداره ثبت احوال شهرستان خاش در مسیر خدمت، خطاب به بخشداران، بیان کرد: شورهای اسلامی و دهیاران در هماهنگی با بهورزان خانه های بهداشت روستاها و اعلام به موقع ثبت وقایع حیاتی در مورد واقعه فوت با ذکر مشخصات دقیق و جامع به اداره ثبت احوال شهرستان همکاری کنند.
وی تاکید کرد: هنوز مشکل افراد مشکوک‌التابعه شهرستان وجود دارد و ضروری است که هر چه سریعتر این مشکل حل شود.
رئیس اداره ثبت احوال شهرستان خاش نیز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از میزان مرگ و میر و زاد و ولد در شهرستان خاش، گفت: در چهارماه نخست سال ۹۲ بیش از یک هزار و ۷۴۲ نفر ولادت و بیش از ۳۰۳ نفر فوت و در چهارماه نخست سال ۹۳ یک هزار و ۷۶۵ نفر ولادت و ۲۲۲ نفر فوت در خاش ثبت شده است.
محمد خواجه تصریح کرد: در چهارماه نخست سال ۹۲ قریب به ۳۰۳ نفر ازدواج، ۲۶ نفر طلاق و نیز در چهارماه نخست سال ۹۳ حدود ۳۵۷ نفر ازدواج و ۲۹ نفر طلاق در این شهرستان ثبت شده است.
وی افزود: باید جهت جمع آوری آمار از اداراتی که آمار مرگ و میر و زاد و ولد را ثبت می کنند یک نفر بعنوان رابط معرفی شود و یک روز خاص نیز جهت جمع آوری این اطلاعات و آمارها مشخص گردد.
خواجه با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ پرونده فاقد شناسنامه در خاش وجود دارد، بیان کرد: شهرستان خاش رتبه نخست منع خدمات به فاقدین شناسنامه دارد که این نیز یک ضعف و نقطه ای منفی است.
به گفته ی این مسئول، اداره ثبت احوال خاش در حال حاضر رتبه ای خوبی را در استان دارد که آمار و اطلاعات ثبت ازدواج جزء رتبه بندی حساب نمی شود اما آمار ولادت و فوت نیز جزء این رتبه بندی محسوب می گردد.
رئیس اداره ثبت احوال خاش در پایان گفت: ثبت کردن وقایع حیاتی پایه های آمارهای حیاتی بوده و در مدت سالها نظام اطلاعات بهداشتی را تحت الشعاع قرار می دهد و اینگونه همراهی و همدلی موجود در میان دستگاه ها و مدیران اجرایی شهرستان سبب پیشرفت در کارها می گردد.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdceen8n.jh8vxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما