تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۵
وزیر دادگستری با بیان اینکه اکنون فصل اعتماد و خوش بيني براي حل مشكلات كشور است، گفت: من در مجلس نيز بيان كردم كه وزير عدالت هستم و اين تنها يك شعار نبود و من اين را به عنوان يك رسالت و ماموريت بيان كردم تا در اين راستا زمينه‌هاي ناعدالتي و تجاوز به حقوق ديگران از بين برداشته شود.
اکنون فصل اعتماد و خوش بيني براي حل مشكلات كشور است/وزیر عدالت هستم
به گزارش عصر هامون،حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي وزير دادگستري در نشستي كه امروز بعدازظهر در سازمان بازرسي كل كشور با نمايندگان با معاونين وزير دادگستري داشت، اظهار داشت: من به احترام بختياري (وزير سابق دادگستري به وزارت دادگستري نيامدم و اميدواريم براي وی هرچه سريعتر بهبودي حاصل شده و من به همراه بختیاری به اين وزارتخانه آمده و در اينجا مستقر شوم.

وي با اشاره به تلاش وزراي سابق دادگستري افزود: در اينجا لازم است از تلاش وزراي سابق دادگستري قدرداني كنيم و از دو بزرگوار حبيبي و كريمي راد كه به خدا پيوسته‌اند به نيكي ياد كرده و طلب مغفرت كنيم و براي همه از خداوند منان طول عمر خواستارم به خصوص براي بختياري و آرزوي سلامتي و عافيت براي وی دارم و در جلسه توديع در وزارتخانه بيشتر در خدمت بختیاری خواهم بود چراكه دوستي و همكاري من و وی بسيار ديرينه است.

وي در ادامه تصريح كرد: وزارت دادگستري تنها وزارتخانه‌اي است كه در قانون اساسي براي آن ماموريتي نوشته نشده و هيچ بند قانوني ندارد.

پورمحمدي در ادامه افزود: بايد تلاش كنيم كه تمامي اهداف اين وزارتخانه محقق و سازماندهي شود و اين وزارتخانه بتواند جايگاه خود را مشخص كند.

وی ادامه داد: روابط قوه قضاييه و دو قوه ديگر بسيار حائز اهميت است و اگر به خوبي انجام شود مشكلات قوه را كاهش خواهد داد و در همگرايي و هم‌افزايي مشكلات كشور تاثيرگذار خواهد بود كه در اين راستا بايد يك نگاه مشترك به وجود آيد.

پورمحمدي افزود: طرفين مي‌توانند به يكديگر اعتماد كرده و به صورت خوش بينانه باهم تعامل كنند.

وزير دادگستري در ادامه ضمن تشكر از نمايندگان مجلس به دلیل اعتمادشان به پورمحمدي افزود: در ابتدا از نمايندگان تشكر كرده و از اعتماد خوبي كه به بنده داشتند كمال تشكر را دارم كه در اين راستا بحث‌هاي مجلس با فراز و فرودهاي خود كه نصيب ما شود.

وزير دادگستري ادامه داد: اينك فصل اعتماد و خوش بيني براي حل مشكلات كشور است.

پورمحمدي در ادامه تصريح كرد: وزارت دادگستري وزارت نرم افزاري و كيفي است و ماموريتي كه به عهده دارد ستادي و كميتي بوده و اگر بتواند نقش خود را به خوبي ايفا كند نقش قابل توجهي در اين زمينه خواهد داشت ما بدنه كيفي وزارت را از نيروهاي توانمند غني خواهيم ساخت.

پورمحمدي با اشاره به مسائل حقوقي در اين وزارتخانه افزود: يكي از ضعف‌هاي دولت بدنه ضعيف آن در مسائل حقوقي است كه در اين زمينه نمي‌تواند از حقوق خود و عامه دفاع كند.

وزير دادگستري با اشاره به كمك به تقويت بنيه لوايح افزود: دفاع خوب، منظم و سازگاري لوايح و مقررات قضايي موضوع مهمي است انشاالله در اين راستا خداوند توفيق دهد كه اجراي قانون فصل الخطاب اين مسئله باشد.

وي در ادامه تصريح كرد: ملاك عمل و رفتار همه عمل به قانون است و اين نشانه مديريت و بلوغ سياسي اجرايي ماست كه هرچه قوي‌تر باشد نشان از بلوغ جامعه دارد.

پورمحمدي در ادامه با اشاره به شرط اين بلوغ افزود: قانون بايد واقع بينانه، همراه با توازن، شفافيت و متناسب با سازمان باشد و اگر اينگونه نباشد خود بر عليه خود تبعيض خواهد شد.

پورمحمدي ادامه داد: قانونمداري و اجراي قانون در جامعه بايد محقق، ساري و جاري شود و اميدواريم كه اين مسئله بتواند كمك كند تا به عنوان يار ومددكار اين بخش را هرچه بهتر به پيش ببريم.

وزير دادگستري با اشاره به احقاق حقوق عامه و شهروندي افزود: اين مسئله جزو موضوعات اصلي و اساسي به شمار رفته و جامعه در اين زمينه بايد به گونه‌اي جدي‌تر عمل كند همان‌گونه كه در اصل اول قانون اساسي از آن به عنوان حق و عدالت قرآن ياد شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: امروزه در دنيا تمامي ملاك و جايگاه تمدني كشورها و ملت‌ها را رعايت حقوق عامه و شهروندي مي‌دانند ما هم بايد تلاش خود را معطوف به اين مسئله كنيم.

پورمحمدي در ادامه با اشاره به رسالت وزارت دادگستري به عنوان رابط مجلس و قوه قضاييه افزود: وظيفه اصلي وزارت دادگستري همين مسئله احقاق حق است، قانون و احقاق حق موضوعي بسيار مهم به شمار رفته و بايد بتوان ميان ين دو يك تعامل منطقي ايجاد كرد.

پورمحمدي بیان کرد: وزارت دادگستري با قدرت نرم افزاري قوي و كيفي خود بايد در اين جهت تلاش كند كه در همين هدف گذاري روح حقوق شهروندي اجراي عدالت است و ريلي كه ما اكنون روي آن قدم گذاشته ريل عدالت است.

وزير دادگستري در ادامه تصريح كرد: من در مجلس نيز بيان كردم كه وزير عدالت هستم و اين تنها يك شعار نبود و من اين را به عنوان يك رسالت و ماموريت بيان كردم تا در اين راستا زمينه‌هاي ناعدالتي و تجاوز به حقوق ديگران از بين برداشته شود.

وزير دادگستري در ادامه با تاكيد بر اينكه جامعه بايد احساس كند كه منابع و امكاناتش به خوبي در بين همه تقسيم شده افزود: اين مسئله مي‌تواند فضاي پرخاشگري را به طور زيادي كنترل كند و ما اميدواريم بتوانيم از اين فرصت استفاده كنيم و عدالت را در ميان همه برقرار كنيم كه اين عدالت هميشه شيرين و يك رسالت است.

وزير دادگستري با اشاره به بحث مبارزه با فساد افزود: دولت كانون قدرت و ثروت است و بهترين راه پاكسازي كنترل‌هاي درون سازماني است و من به همراه رحماني فضلي در دولت حضور پيدا كرديم تا بتوانيم هرچه بهتر از اين ظرفيت استفاده كنيم.

وي در ادامه تصريح كرد: نكته مهم اين است كه موفقيت را بالا برده و در اين زمينه در دولت نيز به توطئه آنها توجه شود و اگر اين اتفاق بيفتد ما شاهد خروجي‌هاي مثبتي در اين زمينه خواهيم بود و اميدواريم با تذكر روشن و هدفدار عمل كرده كه هر اقدام دولت يك بازخورد مثبت در قوه قضاييه علي الخصوص كاهش جرم، جرم‌زدايي و ناهنجاري خواهد داشت.

وزير دادگستري در پايان خاطر نشان كرد: من از همكاري با همكاران در وزارت دادگستري خرسندم كه در اين زمينه يك تفالي به خواجه حافظ شيرازي زده‌ام، از اصحاب رسانه نيز تشكر مي‌كنم و اميدواريم با حضور شما از سايه سنگين مسائل سياسي بر حقوق بتوانيم نفس بكشيم.

انتهاي پيام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcb.gb0urhb8fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما