تاریخ انتشار :شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۴۲
امام جمعه اهل سنت پالیزان در واکنش به اظهارات بی پایه و اساس مولوی گرگیج گفت : داشتن محبت اهل بیت(ع) شرط ماندن در دین اسلام است.
آخوند قزل: اظهارات گرگیج ریشه در وهابیت دارد / آخوند فرهمند: اظهارات گرگیچ نوعی افراط در خصوص اهل سنت است / آخوند آدینه: گرگیچ اعتقادات خود را
به گزارش سرویس سیاسی عصر هامون به نقل از گلستان ما ؛ مولوی گرگیج مدیر دارالعلوم فاروقیه روستای محمود آباد گالیکش در اظهارات اخیر خود در جمع نمازگزاران جمعه 16 آبان در شهرستان آزادشهر ، با جاهل و چاپلوس خواندن مردم و علمای اهل سنت که به عرض ارادت به اهل بیت و بخصوص امام حسین (ع) در ماه محرم می پردازند ، آنان افسار گسیخته هایی نامید که پیرو مذهب و دین خود نبوده و جزو اهل سنت نیستند و در ادامه سخنان خود توهین های دیگری را نیز به مردم اهل سنت و علمای آن نموده است .
 
در زمینه اهانت های اخیر مولوی گرگیج به مردم و علمای اهل سنت و اظهارات وی ، پایگاه خبری تحلیلی اترک گفتگویی را با حاج ناصر آخوند قزل یکی از علمای برجسته اهل سنت گلستان و امام جمعه ی پالیزان شهرستان مراوه تپه بعمل آورده است که به حضورتان تقدیم می شود :
 
سوال : نظر اهل سنت در خصوص جایگاه اهل بیت علیه السلام چیست ؟
 
آخوند قزل : اهل سنت ، محبت اهل بیت را طبق صریح قرآن بر خود لازم می دانند چرا که در قرآن به این امر دستور داده شده است. و ما اهل سنت معتقدیم کسی که محبت اهل بیت را در دل نداشته باشد از دایره ی اسلام خارج است. محبت اهل بیت جزو اعتقادات ما می باشد و ما اهل سنت از جان و دل اهل بیت را دوست داریم .
 
سوال : در خصوص سخنان مدیر حوزه ی علمیه ی فاروقیه مبنی بر عدم مشروعیت عزاداری به هر شکل برای هر مرده ای به خصوص اولیاء خدا و به خصوص حضرت امام حسین علیه السلام چه نظری دارید ؟ آیا عزاداری برای اهل بیت به خصوص حضرت امام حسین علیه السلام از نظر اهل سنت مشروعیت ندارد؟
 
آخوند قزل : ما اهل سنت برای رفتگان معمولی خودمان مراسم عزاداری می گیریم . مراسم سوم ، هفتم و چهلم جزو مراسماتی است که ما برای رفتگان معمولی خودمان می گیریم ، حال مراسم گرفتن برای نوه ی پیامبر خدا(ص) که جای خود دارد.
 
چرا که همه می دانیم او برای زنده نگه داشتن دین خدا قیام کرد و امروز دین اسلام اگر زنده است به خاطر شهادت حضرت امام حسین علیه السلام است و چنین اظهاراتی پایه و اساسی در اهل سنت ندارد .
 
سوال : علت چنین اظهار نظرهایی در این برهه از زمان که نیاز جامعه ی اسلامی به اسنجام و یکپارچگی است چیست ؟
 
آخوند قزل : بیشتر این نوع اعتقادات ریشه در تعصبات و عقاید منحرف وهابیت دارد که با سیره ی پیامبر خدا (ص) سنخیت ندارد و کمک به دشمنان اسلام به خصوص تفکر وهابیت که کمر به نابودی اسلام بسته است می کند و عاملی برای بهم زدن انسجام و یکپارچگی جامعه اهل سنت و همراهی آنان با نظام و انقلاب می باشد .
واکنش آخوند فرهمند از علمای اهل سنت کلاله :
اظهارات گرگیچ نوعی افراط در خصوص اهل سنت است / اهل سنت امام حسین(ع) را قلبی و اعتقادی دوست دارند
 
آخوند فرهمند از علمای اهل سنت شهر فراغی شهرستان کلاله در گفتگو با خبرنگار کلاله خبر با افراطی خواندن اظهارات مولوی گرگیچ در خصوص نیت عزاداران اهل سنت دربرگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم ، سخنان وی را محکوم کرد.
 
وی افزود: اقدامات اهل سنت در برگزاری مراسمات عزاداری در ایام محرم با نیت های سیاسی و بدست آوردن جایگاه نیست بلکه اهل سنت امام حسین(ع) بصورت قلبی و اعتقادی دوست دارند .
 
این روحانی اهل سنت تاکید کرد: دوست داشتن و محبت به اهل بیت پیامبر(ص) به منزله محبت و دوست داشتن پیامبر(ص) است و هدف از برگزاری چنین مراسماتی به یاد آوردن و یادآوری رشادت های آن امام در جهت تحقق امربه معروف و نهی از منکر است.
 
وی اظهارات گرگیچ را در جهت برانگیخته کردن ذهنیت و تحریک علمای بزرگ اهل سنت نسبت به مردم (اهل سنت) دانست و گفت: این اظهارات هدفی جز تحریک علمای اهل سنت ندارد.
 
آخوند فرهمند اظهار کرد: ما برای عرض ارادت به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) از دولت یا مسئولین هیچ تقاضایی نداریم چرا که این اقدامات ما اعتقادی است.
آخوند آدینه در واکنش به اظهارات گرگیچ :
گرگیچ اعتقادات خود را در قالب اهل سنت بیان کرده / عزاداری اهل سنت اعتقادی است و پشت پرده سیاسی ندارد
 
آخوند آدینه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کلاله خبر در واکنش به اظهارات اخیر مولوی گرگیچ مبنی بر اینکه عزاداری های اهل سنت در ماه محرم برای بدست آوردن پست و مقام است ، گفت: برگزاری مراسمات عزاداری در ایام ماه محرم توسط اهل سنت اعتقادی و قلبی است ، نه برای بدست اوردن پست و مقام.
 
وی افزود: ائمه اطهار، اهل بیت پیامبر اعظم اسلام هستند و محبت آنها در دل هر مسلمانی است و اهل سنت در قالب چنین مراسماتی محبت خود به اهل بیت را نشان می دهند و یاد و خاطر این بزرگان را در یادها زنده نگه می دارند و تاکید می کنم که در پشت این برنامه ها جز محبت اهل بیت چیز دیگری نیست.
 
وی اظهارات گرگیچ را محکوم کرد و گفت: مولوی گرگیچ اعتقادات خود را در قالب اهل سنت بیان کرده ، در صورتی که اعتقادات اهل سنت با چنین اظهاراتی مغایرت دارد.
 
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcepx8p.jh8zoi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما