تاریخ انتشار :جمعه ۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
مقامات فرانسوی عامل اصلی سقوط هواپیمایی آلمانی را کمک خلبان 28 ساله شرکت جرمن‌وینگز معرفی کردند.
کمک خلبان هواپیمای آلمانی که 150 مسافر را به کام مرگ کشاند+عکس
به گزارش سرویس رصد عصر هامون، آندرس لوبیتز، 28 ساله، اهل آلمان، به گفته نزدیکانش شخص «آرام و ساکتی» بود که پرواز را به تازگی شروع کرده و حدودا 630 ساعت پروازی داشت.

وی در سال 2013 به استخدام شرکت جرمن‌وینگز درمی‌آید و مشغول دیدن دورره‌های آموزشی شده و موفق به قبول شدن در تمامی آزمون‌های آن نیز می‌شود. لوپیتز از جولای تا نوامبر سال 2010 در کلاس‌های آموزشی پروازی در آمریکا نیز شرکت کرده است.

به گفته مقامات شرکت جرمن‌وینگز، لوبیتز دارای هیچ علامت عصبی و روانی نبوده و تمامی آزمون‌های لازم را با موفقیت گذرانده بود.

مقامات رسمی اعتقاد دارند که لوبیتز، کمک خلبان این پرواز، از روی عمد باعث سقوط هواپیما شده است. بر اساس یافته‌های جعبه سیاه، صدای تنفس وی داخل کابین قابل شنیدن است که با این وجود، تئوری بروز مشکل ناگهانی پزشکی و ناتوانی وی را رد می‌کند.

پلیس اطراف خانه کمک خلبان

پلیس آلمان در اطراف خانه‌ای که گمان می‌رود متعلق به آندرس لوپیتز باشد

تا به این لحظه از علت این کار کمک خلبان اطلاعی در دست نیست. در این باره وزیر کشور آلمان گفته که او هیچ پس‌زمینه تروریستی نداشته و احتمال تروریستی بودن این حادثه را رد می‌کند.

اما نکته قاببل توجه در خصوص آندرس لوبیتز، وجود یک وقفه «طولانی» و «غیر منتظره» در حین دوره آموزشی‌اش است. اما با این وجود وی تمامی مراحل آموزش را با موفقیت 100درصد گذرانده و مسئولین شکی در توانایی‌های وی نداشتند.

مدیر عامل شرکت لوفت‌هانزا (که جرمن‌وینگز - محل کار این خلبان - زیر مجموعه آن است) می‌گوید در زمان استخدام، تمامی کمک خلبانان می‌بایست آزمون‌های روان‌شناختی را پاس کنند، ولی بعد از قبولی در آنها دیگر نیازی به گذراندن مجدد این دوره‌ها ندارند.
انتهای پیام/7250

https://www.asrehamoon.ir/vdchvwn-.23n-qdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما