تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۰
ششمین سالگرد شهدای وحدت ‘سرداران شهید شوشتری، محمدزاده ‘ با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی و مقامات استانی و محلی در شهرستان سرباز برگزار شد.
یادواره شهدای وحدت در سرباز برگزار شد
یادواره شهدای وحدت در سرباز برگزار شد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  پاپایا، یادواره ششمین سالگرد شهید شوشتری و شهدای وحدت صبح روز، ۲۶ مهرماه در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگ و ارشاد اسلامی راسک برگزار شد.
فرمانده قرارگاه شهید فولادی در این آیین اظهار داشت: این نیروهای ارزشی و دلاورمردان پر افتخار انقلاب اسلامی در زمان حیات پر برکت خود تمام توان شان را برای خدمتگزاری به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار بستند و هم اکنون وظیفه ما است که با قدردانی از تلاشها و مجاهدتهای آنان از اهداف والای اسلام و انقلاب پاسداری کنیم.
سرهنگ حسن رجب زاده افزود:خون سردار شهید شوشتری و سایر شهدای وحدت ماهیت ترفندهای تفرقه افکنانه دشمنان را بیش از پیش رسوا کرد و موجب تحکیم اتحاد و همدلی شیعه و سنی شد.
راه شهید و شهادت برای جامعه ما همیشه زنده و پویاست
حجت الاسلام کمالی پور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای وحدت و سرداران رشید سپاه اسلام گفت: چنگ زدن به ریسمان وحدت و برادری سبب استحکام اسلام و کشور و شکست و سرخوردگی دشمنان می شود.
وی افزود: امروز در سالگرد شهادت عزیزانی هستیم که اسوه‌ها و الگوهای بی‌نظیر این فرهنگ بودند، امروز اگر نهیب رهبر معظم ما سرمستان از قدرت و پول دنیا و منطقه را سرجایشان می‌نشاند این نشات گرفته از قدرت نظامی ما نیست بلکه سرچشمه آن فرهنگ ایثار و شهادت است.
کمالی پور بیان کرد: سالگرد این شهدا برای ما فرصتی است تا فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت را در جامعه خود ترویج کنیم، اگر ما امروز استقلال، امنیت و آسایش داریم به دلیل وجود همین فرهنگ در جامعه است، برای احیای این فرهنگ باید سردار شوشتری ها و محمد زاده ها را شناخت.
امام جمعه شهرستان سرباز افزود: اجر و پاداش خدمات بزرگ شهدای وحدت در نزد خدای متعال محفوظ است و در این دنیا نیز یاد کردن نام نیک آنان بسیار ارزشمند و ذخیره ای برای آخرت است.
وی با اشاره به اینکه در طول سال های پیروزی انقلاب و دفاع مقدس با دشمنان و توطئه های متفاوت آنان روبرو بوده ایم، افزود: شرط عقل این است که همیشه ایام، هوشیار و برای مبارزه با دشمن در وسط میدان باشیم.
کمالی پور با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در قله اقتدار و صلابت و امنیت و افتخار است، گفت: بدون شک همه این موفقیت ها و پیروزی ها را مدیون شهدا هستیم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان سرباز افزود: راه شهید و شهادت برای جامعه ما همیشه زنده و پویا و باعث حرکت روز افزون انقلاب اسلامی باشد باید تلاش خود را بر این موضوع متمرکز کنیم.
وی تأکید کرد: باید راه و سیره شهدا را مورد بازشناسی قرار دهیم و فرهنگ شهید و شهادت را در جامعه تبیین کنیم.
وی با بیان اینکه امروز استکبار جهانی و نظام سلطه با تمام توان در مقابل نظام ما صف آرایی کرده است، اظهارداشت: این موضوع بحث جدیدی نیست چرا که در طول تاریخ بشریت و اسلام همیشه کفر و نفاق مقابل قوای اسلام بوده است.
وحدت شیعه و سنی خار چشم دشمنان ایران اسلامی است
مولوی عبدالرحمان عارفی نیز با اشاره به مجاهدت های شهیدان شوشتری و محمدزاده، اظهارداشت: آن ها سال ها تلاش کردند تا به قرب الهی برسند که به فضل خدا به هدف خود رسیدند.
امام جمعه اهل سنت نگور چابهار گفت: استکبار جهانی برای تخریب بیداری اسلامی و خدشه دار کردن وحدت مسلمانان گروهکهای تروریستی را ایجاد کرد،اما خون سردار شهید شوشتری و سایر شهدای وحدت ماهیت ترفندهای تفرقه افکنانه دشمنان را بیش از پیش رسوا کرد و موجب تحکیم اتحاد و همدلی شیعه و سنی شد.
وی خاطرنشان کرد: امروز وحدت شیعه و سنی و همه اقوام در ایران اسلامی، خار چشم دشمنان است.
وی گفت: شهدای عرصه وحدت راه آبادانی و ارتقا ضریب امنیت را در تقویت و تحکیم وحدت بین شیعه و سنی می دانستند لذا ضرورت دارد این رسالت خطیر از طریق خود مردم محقق شود.
عارفی در پایان با بیان این مطلب که شیعه و سنی باهم برادرند گفت:به حول و قوه الهی و با تلاش و همت بسیجیان دلاور شاهد به ثمر نشستن اقدامات ارزشمند شهدای راه وحدت در این مسیر هستیم.
در پایان این مراسم از جانبازان و خانواده های شهدای حادثه تروریستی پیشین تقدیر شد.
بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان در ۲۶مهر۱۳۸۸ سرلشگر شهید شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ محمد زاده فرمانده وقت سپاه سیستان و بلوچستان و بیش از ۴۰ نفر از فرماندهان سپاه و سران طوایف اهل سنت و جمعی از مردم این استان به شهادت رسیدند.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdci5way.t1aqy2bcct.html
منبع : پاپایا
نام شما
آدرس ايميل شما