تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۵
جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان و انجمن کتابخانه های عمومی در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان میرجاوه برگزار شد .
برپایی نمایشگاه کتاب در ادارات و اماکن عمومی باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود
برپایی نمایشگاه کتاب در ادارات و اماکن عمومی باعث ترویج فرهنگ کتابخوانی می شود

 به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از پایگاه خبری لادیز؛ جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان و انجمن کتابخانه های عمومی  در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان میرجاوه برگزار شد .

در این جلسه که به ریاست فرماندار میرجاوه برگزار شد، مسائل و مشکلات مطالعه در شهرستان و  کتابخانه های عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

 فرماندار شهرستان میرجاوه ضمن تبریک فرارسیدن ایام هفته وحدت و ولادت با سعادت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و گرامی داشت این ایام گفت : در بحث ترویج کتابخوانی مهمترین مقوله فراهم سازی زمینه جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر و همکاری بین دستگاههای اجرایی است .

محمد میهنی افزود : یکی از اولویت های انجمن کتابخانه ها تامین فضای استاندارد برای افراد در شهرستان باشد ، با توجه با اینکه کتابخانه عمومی شهرستان میرجاوه با کمبود نیرو مواجه است ، حضور یک نفر نیرو می تواند تا حدودی نیاز های این نهاد را برطرف سازد .

میهنی خاطر نشان کرد : همکاری و هماهنگی ارگان های ذیربط  همچون کانون پرورش فکری ،اداره آموزش و پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند باعث رونق و ترویج کتابخوانی در شهرستان میرجاوه شود ، همچنین برپایی نمایشگاه کتاب در ادارات پر رفت آمد و اماکن عمومی تاثیر گذار خواهد بود .

وی بیان کرد : بیان مزایای مطالعه کتاب و تبلیغات در این زمینه توسط سخنرانان ، روحانیون و امامان جماعت و جمعه می تواند نقش بسیار مهمی در تشویق افراد به مطالعه کتاب داشته باشد .

 رییس کتابخانه عمومی ملاصدرا میرجاوه با ارائه گزارشی از فعالیت های این نهاد، اظهار کرد : به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتابی را در محل کتابخانه ملاصدرا با همکاری اداره ارشاد میرجاوه برپا شد و  در پایان این نمایشگاه از اعضای فعال کتابخانه تقدیر به عمل آمده است ،  همچنین به همین مناسبت مسابقه نقاشی با موضوع کتابخوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان برگزار شده است .

محمد ریگی پناه افزود : در حال حاضر نمایشگاه کتاب و صنایع دستی با همکاری اداره میراث فرهنگی به مناسبت هفته وحدت در محل کتابخانه ملاصدرا دایر می باشد .

 مسئول انجمن کتابخانه های استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان کرد : طرح کتابخوان با هدف ترویج مطالعه و کتابخوانی معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و به اجرا گذاشته شده است .

حسین کارگر با اشاره به اینکه در هریک از نشست‌های طرح کتاب‌خوان، هر فرد در مدت زمان تقریبی 7 دقیقه خلاصه‌ای از کتاب موردنظر خود را به دیگر دوستان معرفی می‌کند، تصریح کرد : علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند ضمن ثبت‌نام در طرح کتاب‌خوان، به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود بپردازند و از این طریق کتاب‌های دلخواه خود را با دیگر اهالی کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارند.

حسین کارگر اذعان داشت : از ابتدای امسال تا کنون بیش 10 جلسه کتابخوان در شهرستان زاهدان برگزار شده است و تاپایان سال این تعداد به 17 جلسه خواهد رسید .

وی با بیان این مطلب که پیگیر برگزاری طرح کتابخوان در شهرستان است ، افزود : شاداب سازی فضای کتابخانه و محیط اطراف آن می تواند در جهت افزایش تعداد مراجعین به کتابخانه نقش بسزایی داشته باشد .

در ادامه مسئولین ادارات آموزش و پرورش ، ارشاد اسلامی ، کانون پرورش فکری و مسئول کانون های فرهنگی مساجد شهرستان میرجاوه به بیان نظرات ، طرح ها و ایده های خود پرداختند .
انتهای پیام/4382

https://www.asrehamoon.ir/vdcjmteo.uqeytzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما