تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی گفت: مبادلات ارزی ایران با دیگر کشورها هنوز متوقف است.
مبادلات ارزی همچنان در تحریم/ آمریکا به بهانه های مختلف در اجرای برجام بد عهدی کرده است
سید باقر حسینی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی عصرهامون، یکی از اقدامات برجام را بحث مبادلات ارزی و تجاری برای سرمایه گذاری در کشور و بازگشت پول های بلوکه شده دانست و اظهار داشت: علی رغم اجرای برجام توسط ایران اما آمریکایی ها بد عهدی کرده و به بهانه های مختلف از اجرای برجام سر باز زدند.
وی با بیان اینکه یکی از بهانه های آمریکایی ها در خصوص پول های بلوکه شده عدم تبادل بانک های آمریکایی با بانک های بزرگ است؛ ادامه داد: این توضیح قابل قبول نیست و باید آنچه در تعهد طرف مقابل می بود عملی می شد که تا این لحظه هیچ اقدامی صورت نگرفته است و کارشکنی آمریکایی ها عامل اصلی این بدعهدی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با بیان اینکه عدم همکاری آمریکایی ها همواره مقابله با جمهوری اسلامی و براندازی آن بوده، تصریح کرد: در اجرای برجام از سوی ایران، آمریکایی ها به بخشی از اهدافشان رسیدند که این اقدام علی رغم هشدارهای رهبری صورت گرفت.
حسینی با بیان اینکه باید مقامات کشور برجام را گام به گام اجرایی می کردند، افزود: اجرای به یک باره تعهدات ایران در برجام سبب شد تا طرف مقابل سوء استفاده نماید و دیگر تعهدی در اجرای تعهدات خود نداشته باشد.
عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از نظر بین الملل آمریکا بد عهد شناخته شده به طوری که معاهده های بین المللی که به نفعشان نبوده اجرا نمی کنند و اکنون نیز در مسئله برجام شاهد بد عهدی آن ها هستیم.
وی با بیان اینکه دولت نباید به خاطر تحریم کوتاهی می کرد، گفت: متاسفانه کوتاهی در کارها و وظایف سبب شد تا تحریم ها تاثیر گذار شود ما نباید منتظر برجام می ماندیم تا برجام گشایشی حاصل نماید باید کارهایی که لازم بود انجام می دادیم تا وابستگی صد در صد به برجام پیدا نمی کردیم اما متاسفانه اقدامات بد ما همه کارها را وابسته به برجام کرد.
 
انتهای پیام/9031
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcdz50j.yt0s96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما