تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۶
امام جمعه اهل سنت دلگان گفت: مسئولان و کارشناسان اقتصادی کشورمان باید راهکار مناسبی برای اجرای بانکداری اسلامی در جامعه ارائه دهند.
مسئولان و کارشناسان اقتصادی باید راهکار مناسبی برای اجرای بانکداری اسلامی ارائه دهند
به گزارش عصرهامون به نقل از  دلگان پرس، مولوی نصرت الله فضل اللهی امام جمعه اهل سنت دلگان با بیان اینکه نظام بانکداری اسلامی زمینه پیاده سازی سلامت اقتصاد در جامعه اسلامی و حتی جوامع غیر اسلامی هم است اظهار کرد: الگوی ویژه بانکداری اسلامی که منطبق با احکام اسلامی باشد، در کشورمان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه دین مبین اسلام قوانین کاملی برای مدیریت منابع مالی در اختیار پیروان این دین قرار داده است افزود: بر این اساس مبنای شراکت دیگران در دارایی، این قوانین اسلامی است.
امام جمعه اهل سنت دلگان اضافه کرد: اجرای قوانین مالی اسلام در جامعه مسلمانان موجب رونق تجارت، هماهنگی و همدلی میان پیروان این دین الهی در جامعه خودشان و حتی با سایر ملل خواهد شد.
مولوی نصرت الله فضل اللهی تصریح کرد: مسئولان اقتصادی در دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همچنین کارشناسان علوم دینی باید راهکار مناسبی بر اساس قوانین اسلامی برای اجرای بانکداری اسلامی در جامعه ما ارائه دهند.
وی با بیان اینکه ربا عملی حرام است و بر این موضوع در قرآن و احدایث تاکید زیادی شده است خاطر نشان کرد: نباید این عمل حرام در بانک های کشور ما اجرا شود، چون ربا جایی در دین اسلام ندارد.
انتهای پیام/8306 https://www.asrehamoon.ir/vdceov8v.jh8fxi9bbj.html
منبع : دلگان پرس
نام شما
آدرس ايميل شما