تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲
رئیس هیئت وزنه برداری سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین دغدغه ورزشکاران در اعزام به مسابقات ورزشی به مثل المپیک پیشکسوتان وزنه برداری جهان که اردیبهشت ماه سال آینده در نیوزیلند برگزار می شود را نبود اسپانسر و منابع مالی دانست.
نبود اسپانسر و تامین منابع مالی دغدغه ورزشکاران استان/ سیستان و بلوچستان باشگاه خصوصی وزنه برداری ندارد
اسحاق نارویی با حضور در دفتر پایگاه خبری عصرهامون   با بیان اینکه مهمترین دغدغه برای اعزام به مسابقاتی به مثل المپیک پیشکسوتان وزنه برداری جهان که اردیبهشت ماه سال آینده در نیوزیلند برگزار می شود، اسپانسر و تامین مخارج مالی است، اظهار داشت: بخش خصوصی و کارخانجات بزرگی به مثل سیمان سیستان و سیمان خاش و منطقه آزاد چابهار می توانند با اسپانسری ورزشکاران، از دغدغه های آنان کاسته و در افتخار آفرینی آنها برای استان و کشور سهیم باشند.
وی با بیان اینکه سپاه سلمان سیستان وبلوچستان از ورزشکاران حمایت های ویژه ای می کند، گفت: با حمایت سپاه سلمان و اداره ورزش و جوانان استان، ورزشکار وزنه بردار استان با دوبنده شهید خزایی به مسابقات المپیک پیشکسوتان وزنه برداری که از مهمترین رویدادهای ورزشی است اعزام می شود.
این وزنه بردار پیشکسوت استان با انتقاد از منطقه آزاد چابهار گفت: نمیدانم چرا ورزشکاران استان مورد حمایت نهادهای استان قرار نمی گیرند و نهادی مثل منطقه آزاد به تیمی در خارج استان میلیون ها تومان پول می دهند که تنها در یک فصل به فعالیت می پردازند.
وی در ادامه با اشاره به سخن استاندار سیستان و بلوچستان در خصوص تخصیص یک درصد از اعتبارات دستگاه ها به ورزش، تاکید کرد: ما هرچه به نهادها مراجعه می کنیم می گویند اعتبار ندارد، اگر اعتبار ندارند پس این اعتبارات کجا هزینه می شود؟ اگر این یک درصد اعتبارات به ورزش اختصاص داده می شد ورزشکاران استان دغدغه نداشتند و کاسه گدایی دستشان نمی گرفتند.
وی ضمن تقدیر از سرهنگ پناهی، سرهنگ بستانی و فرمانده پایگاه بسیج سازمان صنعت، معدن و تجارت، خواستار توجه بیشتر سرمایه گذاران و نهادها به ورزش قهرمانی استان شد.



مسکن و اشتغال تنها درخواست ورزشکاران از مسئولان

رئیس هیئت وزنه برداری استان در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون در خصوص مشکلات دیگر ورزشکاران که باعث می شوند از ورزش دور بمانند، اظهار کرد: مسکن و اشتغال از جمله خواسته ورزشکاران است که در قبال افتخار آفرینی هایی که برای استان و کشور می کنند حقشان بوده و اینها کوچکترین کاری است که می توان برای آنها انجام داد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان با دو کشور مشکل دار افغانستان و پاکستان همسایه است، ورزشکاران استان با اینکه پیشنهادات کاری و ورزشی از دیگر استانها و کشورها داشته اند اما به خاطر عشق و علاقه به ایران و سیستان و بلوچستان حاضر نشدند بروند لذا حمایت کردن از آنها یک امری لازم است تا تداوم فعالیت آنها و کسب مدالهای رنگارنگ دیگر را نیز از سوی آنان شاهد باشیم.

باشگاه خصوصی وزنه برداری در استان نداریم
نارویی در خصوص تعداد باشگاه های خصوصی وزنه برداری استان، گفت: متاسفانه هیچ باشگاه خصوصی وزنه برداری در سیستان و بلوچستان نداریم و تمام باشگاه های موجود دولتی هستند و زیر نظر ورزش و جوانان به فعالیت می پردازند.
وی با تاکید براینکه در صورت استقبال، از سرمایه گزاران بخش خصوصی وزنه برداری با تمام وجود حمایت خواهیم کرد، خاطر نشان کرد: رشته وزنه برداری، به مثل دیگر رشته ها نیست که درآمد زا باشد یک رشته ای بسیار قدرتی و فاقد درآمد است.
وی ادامه داد: برای جذب ورزشکار بیشتر در رشته وزنه برداری، برخی پول لازم برای بیمه ورزشی را نداشته اند که خودمان آن را پرداخت می کنیم.

حضور 250ورزشکار وزنه بردار بیمه شده در استان
رئیس هیئت وزنه برداری استان بیان کرد: هیئت وزنه برداری استان قریب به 50سال است که در استان فعال است، از آن زمان تاکنون کارهای بسیاری توسط روسای هیئت در گذشته انجام شده و همه در موفقیت های کسب شده این رشته قهرمانی سهیم هستند.
وی با اشاره به اینکه 2سال در وزنه برداری فعال بوده و یک سال و نیم است که سکانداری هیئت وزنه برداری را بدست گرفته، ادامه داد: هم اکنون به صورت سازمان یافته قریب به 250وزنه بردار در استان حضور دارند و به صورت فعال در وزنه برداری فعال هستند.
این ورزشکار پیشکسوت در خصوص نمایندگی های هیئت وزنه برداری استان در شهرستانها، تصریح کرد: در حال حاضر 5 شهرستانهای زاهدان، زابل، خاش، سراوان و ایرانشهر دارای نمایندگی این هیئت هستند.
وی گفت: اخیرا درحال تلاش برای راه اندازی نمایندگی هیئت وزنه برداری در شهرستان چابهار هستیم و به زودی این دفتر را راه اندازی خواهیم کرد، چابهار می تواند پایگاهی بسیار خوب برای برگزاری مسابقات ورزشی، اردوهای تیم ملی و استعدادیابی باشد.
نارویی در مورد افتخارات کسب شده توسط وزنه برداران استان در یک سال و نیم اخیر، گفت: در این مدت، در هیئت بودجه ای برای هزینه نداشتیم و در این مدت با توجه به المپیکی بودن وزنه برداری، مدیر کل ورزش و جوانان استان کمکهای شایانی به وزنه برداری استان کرده اند و اگر نبود این کمکها، باید درب هیئت وزنه برداری و ورزش قهرمانی استان را گِل می گرفتند.



وی ادامه داد: در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور برای اولین بار مقام سوم کشور را امیر نارویی از استان در وزن 56کیلوگرم کسب کرد.
وی گفت: در مسابقات شرق کشور توانستیم برای اولین بار در استان میزبانی را برای حضور 7استان قبول کنیم که که در این مسابقات مقام دوم کشور را کسب کردیم.
وی با اشاره به کسب رتبه پنجم مسابقات قهرمانی بزرگسالان وزنه برداری کشور توسط ورزشکار استان، خاطر نشان کرد: برای مسابقات وزنه برداری نوجوانان نیز ورزشکار اعزام کردیم که برای اولین بار نوجوانی از شهرستان ایرانشهر توانست مقام چهارم کشور را از آن خودش کند.
رئیس هیئت وزنه برداری استان بیان کرد: در چند هفته گذشته تیم وزنه برداری استان متشکل از 13وزنه بردار در مسابقات وزنه برداری شرق کشور که در بین 12تیم برگزار شد حضور پیدا کرد که در این مسابقه تیم استان با اقتدار و کسب دو مدال طلا، یک نقره و سه برنز، سکوی مقام سوم کشور را به خود اختصاص داد.
وی اظهار کرد: بهمن ماه امسال یک تیم از استان به مسابقات بزرگسالان قهرمانی کشور، انتخابی تیم ملی، اعزام خواهد شد که امیدواریم ورزشکاران ما در این مسابقات نیز با برتری به استان برگردند.
نارویی در خصوص مربیان و داوران حاضر در استان بیان کرد: 35 نفر از استان، دارای کارت مربیگری درجه سه ملی از فدراسیون وزنه برداری هستند.
وی خاطر نشان کرد: 45نفر نیز به عنوان داور درجه دو ملی در استان به فعالیت مشغولند، سال گذشته برای اولین بار در استان توانستیم مربی فدراسیون را به سیستان و بلوچستان آوریم که با اشتقبال بسیار خوبی روبرو شدیم.

راه اندازی بخش بانوان وزنه برداری استان
رئیس هیئت وزنه برداری استان اظهار کرد: با توجه به پیگیریهای انجام شده، حدود دوماه پیش راه اندازی بخش بانوان وزنه برداری با توجه به تائید شدن لباس محجبه، برای بانوان مجوز گرفت.
وی ادامه داد: به درخواست فدراسیون یک نفر از هر استان برای شرکت در دوره ای که با حضور مربی روسی در تهران برگزار می شود معرفی شده اند و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی بخش بانوان و فراخوان برای جذب بانوان علاقمند به وزنه برداری در استان باشیم.
وی خاطر نشان کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیت لازم برای برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه برداری و بین المللی را دارا می باشد و برنامه ای نیز در این خصوص برای فدراسیون ارسال شده اما برای برگزاری این مسابقات نیازمند حمایت هستیم.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdce778o.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما