تاریخ انتشار :جمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
تولیت آستان قدس رضوی گفت: اگر در سوریه و عراق کار مستشاری انجام نشود و از حرم دفاع نشود، امت اسلامی امنیت ندارد.
دفاع از سوریه و عراق ضامن امنیت امت اسلامی است/ شهدای امروز در مقابل جاهلیت مدرن ایستاده اند
به گزارش عصرهامون به نقل از موج رسا،آیت الله رئیسی  در جمع عزاداران حسینی زنجان در حسینیه اعظم، اظهار داشت: حضور در این جمع نورانی و قلب های آماده در مسیر دلدادگی ابا عبدالله حسین (ع) توفیق بزرگی است.
وی گفت: در خلقت انسان مسئله ابتلا و بلا ازمسائل مهم بوده و جزو فلسفه های آفرینش محسوب می شود تا جایی که می فرماید شما را خلق کردیم تا در بوته آزمایش قرار دهیم.
 تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: این بلا و ابتلا برای همه آحاد انسان است و هیچکدام از انسان ها نیستند که در معرض ابتلا قرار نگیرند و قرآن کریم چهره انسان را همراه با ابتلا ترسیم می کند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به آزمایش الهی از انبیا و اولیای الهی، ادامه داد:آزمایش موجب ارتقا، رشد و تعالی انسان می شود و در بوته آزمایش ها انسان طریق رشد و کمال را می پیماید.
وی گفت: همواره لشکر عقل و جهل، نفسانیات و قدرت تعقل همواره درگیری وجود دارد و انسان اراده دارد تا از بین این دو انتخاب کند.
 تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: انسان می تواند در جایگاهی قرار گیرد و خود برگزیند که در امت پیامبر گرامی اسلام راهواره های سوار شده و راه بسیار را در مدت کم طی کند.
حجت الاسلام رئیسی بیان داشت:خداوند بر امت پیامبر گرامی اسلام راهواری همچون لیل القدر را قرار داد تا ره صد ساله یک شبه طی شود.
وی با بیان اینکه انسان باید بداند که کجاست و خود را پیدا کرده و مسیر درست را انتخاب کند،گفت: انسان باید حجت خداوند متعال را بشناسد.
 تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه یک روز زندگی کردن با حضرت زهرا (س) یا ولایت حضرت علی (ع) بهتر از صد سال زندگی حکومت ظلم و امویان و عباسیان است.
حجت الاسلام رئیسی بیان داشت: حضرت ابراهیم (ع) دارای پنج مدال از خداوند متعال است که همه اینها را از طریق آزمایش مال، جان، فرزند امتحان پس داده است و مقام امامت و نبوت را با امتحان اعطا می کنند.
وی با اشاره به اینکه از کارهای حکومت ظلم این است که مردان خدا را با اشاعه تهمت و افترا ترور شخصیت می کنند،افزود: کنار زدن از جایگاه زعامت،ترور شخصیت از کارهای حکومت های ظالم در حق امامان معصوم (ع) بود.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در فرهنگ قرآنی، برخلاف آنچه گفته می شود قرآن به انسان بی سواد کور نمی گوید بلکه به کسی که چشم دل نداشته و دوست شناس و دشمن شناس نیست، کور می گوید.
حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: همه اولیای الهی در حیات طیبه خود مبتلا شده اند.
وی با اشاره به اینکه حضرت عباس (ع) به خوبی نیز از پیش آزمایش الهی برآمد،گفت: آن حضرت نه سست شد نه از استقامت دست برداشت.
تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: امام حسین (ع) از ابتدای قیام شرط برای حضور افراد را اعلام کردند و فرمودند کسانی که می خواهند خون دل داده و لقای الهی را می پذیرند همراهی کنند.
حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه حمد بر نعمت ها درست است اما گاهی حمد به نعمت ها و به ظاهر به نقمت ها است،افزود: حمد گاهی برای این است که مقتدا مبتلا شده است.
وی گفت: دفاع از دین و اجابت دعوت ابا عبدالله و لبیک گفتن به دعوت امام حسین (ع) ویژگی مشترک یاران امام حسین (ع) در شب عاشورا بود.
تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: امروز ولی و حجت در روی زمین حضرت ولی عصر (عج) است و دغدغه امام زمان رفع ظلم مسلمانان است.
حجت الاسلام رئیسی ترک معروفات و انجام محرمات دغدغه امام زمان (عج) است.
وی با بیان اینکه ظلم و ستمی که به مردم روا داده می شود و حقی که از مردم در جای جای دنیا ضایع می شود دغدغه رهبری معظم انقلاب اسلامی است،خاطرنشان کرد: جوانان جان برکف تنها منتظر دستور رهبری برای رفع مشکلات هستند.
 تولیت آستان قدس رضوی دفاع از ارزش ها و کیان نظام اسلامی دغدغه جوانان امروزی است،اگر در سوریه و عراق کار مستشاری انجام نشود و از حرم دفاع نشود، امت اسلامی امنیت ندارد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به الگوگیری از درس عاشورا، گفت: امروز به ندای امام حسین (ع) پاسخ داده می شود.
وی گفت: اجتماع بزرگ زنجانی ها و دلدادگی و بصیرت مردم زنجان مثال زدنی است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: حججی ها و حق مداران به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) توسل می جویند باید صراط مستقیم را از شهید حججی ها یاد گرفته و تزلزل به خود راه ندهیم.
وی با بیان اینکه جاهلیت امروز به تجهیزات و علم مجهز بوده و اتو کشیده است،گفت: جاهلیت مدرن اجازه نمی دهد، یک نفر یک رای محقق شود.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مهمترین شاخص برای تمدن یک بشریت همجنس بازی می شود که بدتر این در عالم وجود ندارد، شهدای امروز در مقابل جاهلیت مدرن ایستاده اند که این راه ادامه راه عاشورا است.
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcds90n.yt0jj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما