تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
مولوی خلیل رسولی زاده گفت: اهل سنت علاقه و ارادت خاصی نسبت به اهل بیت (ع) مخصوصاً امام حسین (ع) داشته و می توان این امر را در آداب خاصی که طی ایام محرم انجام می دهند، مشاهده کرد.
برای حرکت در مسیر بندگی باید محب اهل بیت(ع) باشیم/عشق به اولاد نبوی پایان ندارد
به گزارش عصرهامون به نقل از پایگاه خبری پهره، عاشورا نه یک حادثه بلکه یک فرهنگ است، فرهنگی برخاسته از اسلام ناب که نقش حیاتی در استحکام ریشه‌ها و رویش شاخه‌ها دارد.


هرچند که کرونا شکل عزاداری‌ها را تغییر داده اما ماهیت سوگواری تغییری نکرده و مردم دل‌های خود را به معرفت امام حسین (ع) گره زده و این روزها نوای یا حسین از خانه‌ها شنیده می‌شود.

 محبت و ارادت به امام حسین (ع) تنها مختص شیعه نیست و شکی وجود ندارد که اهل بیت پیامبر (ص) مخصوصاً سیدالشهدا (ع) از جایگاه رفیعی در بین همه مردم دنیا به ویژه اهل سنت برخوردار هستند.


بخش قابل توجهی از جمعیت شهرستان ایرانشهر را اهل سنت تشکیل داده که آنها ارادت خاص قلبی به اولاد پیامبر (ص) دارند؛ از جمله مصداق‌های این محبت و دلدادگی را می‌توان به افزایش نامگذاری فرزندان شان با استفاده از القاب و کنیه‌های معصومین و مسائلی چون مشارکت آن ها در پخت نذورات در ماه محرم نام برد که هر یک بنا به استطاعت مالی برای برآورده شدن حاجات اقدام به این کار می‌کنند.


عشق به اولاد نبوی پایان ندارد


در این راستا مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: از پیامبر اکرم (ص) در زمینه با ارزش بودن تاسوعا و عاشورا روایات زیادی مطرح شده است که قبل از اسلام و تا زمان نبود ماه مبارک رمضان مسلمانان در این دو روز روزه می گرفتند.


وی افزود: امام حسین (ع) بعد از دعوت اهالی کوفه با خانواده و یاران خود از مکه به سوی کربلا حرکت کردند که یکی از مهم ترین دلایل قیام آن حضرت احیا کریمه الله و اجرای احکام خداوند متعال و زنده نگه داشتن سنت پیامبر (ص)، امر به معروف و نهی از منکر بود.


امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: برادران اهل سنت برای اهل بیت (ع) حرمت خاصی قائل اند به گونه ای که در نماز در رکعت سوم صلوات می گویند و گفتن آن واجب است و در این ذکر برای خاندان پیامبر هم درود و سلام می فرستند و ائمه اطهار از نظر آنان دارای ارزش و جایگاه ویژه ای هستند.


وی اضافه کرد: از نظر اهل سنت، اهل بیت (ع) چشم و چراغ ما هستند و هر کس پیامبر (ص) را دوست می دارد، پس خانواده و خاندانش هم در نزد او دارای ارزش و جایگاه ویژه ای هستند.


رسولی زاده تصریح کرد: در این مسئله که شهادت امام حسین(ع) مظلومانه بوده، شکی نیست و حتی اگر کافری واقعه کربلا را می شنود مو به بدنش سیخ می شود آن قدر که این حادثه تاریخی غم انگیز صورت گرفته است.


وی خاطر نشان کرد: هر شخصی که دوستدار ائمه اطهار (ع) است، باید ادامه دهنده راه و روش این بزرگواران باشد و عمل و دستورات آنان را در زندگی خود پیاده کنند.


این خطیب جمعه اذعان کرد: یکی از آئین مهم برادران اهل سنت این است که ده روز اول محرم خصوصا روزهای تاسوعا و عاشورا را روزه بگیرند که این عمل آنان دارای ویژگی های خاصی در نزد خداست و عقیده آنان بر این است که امام حسین(ع) با لب تشنه به شهادت رسیده که این کار دارای اجر معنوی ویژه ای می باشد.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdccooqsi2bqii8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما